Trangia X2 bränslen

Alkylatbensin, sorry. Lite snabbläst där. Sedan så hade det ju inte spelat någon roll om jag haft en motorgräsklippare inser jag då den då hade använt 2T bensin i så fall, hehe.
 
Alkylatbensin, sorry. Lite snabbläst där. Sedan så hade det ju inte spelat någon roll om jag haft en motorgräsklippare inser jag då den då hade använt 2T bensin i så fall, hehe.

99% av motordrivna gräsklippare är av s.k. 4-taktstyp och har intern smörjning gm. ett oljebad som pumpas runt istället för att blandas i bensinen & förbrukas i takt med användningen. ;-)
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Oki, ja det är ju sant. Kanske helt OT. Senast jag körde bensinklippare var för ca 20 år sedan och då var det också som du säger. Bara motorsågen som man blandade bensin och olja.
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.