Fotogen i X2 Trangia

Nu har jag kört Optimus Polaris Optifuel i "Fotogen i X2" -kopp testet ... (Synd att de inte tog Optimus
Vegas regler-/fot-klump till slangänden, då hade även gasolalternativet kunnat stänga av bränslet
- och sedan köra slut på [vätskeformiga?] slanginnehållet.)
Vilket jag naturligtvis tog ad notam - när jag nu ändå skulle få en grabbnäve såna regler-
ventil / fotklumpar fastpressade på Trangia Stormbrännare - så fick mitt Optimus Polaris
en Vega slangända monterad. Så nu kan jag stänga av gasolflödet borta vid gasolbehållaren
och köra slut på slanginnehållet utan gasol till atmosfären... Blev jättebra!
/Odd

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det är gramjägarnas fel. Gunnar Finn pressade en rund disk i 0,8mm aluminiumplåt som
passade perfekt både under Trangia 25 och inuti det packade T25. Problemet eliminerat...

Bryr man sig om fånigheter som längden på tandborstskaftet - så bryr man sig nog inte om
markskyddsplåt. Brandfiltar är billiga, klipp ut en kvarts kvadratmeter och kantsy med en
vettig symaskin. Problemet eliminerat - men mjukare/vingligare än Gunnars aluminiumplåt.
/Odd

OK vänner,
nu har jag lyckats återskapa större delen av Excel-arket med brännarna (till GB74 samt GB77
hittar jag bara delar av datat för, de får jag köra om när jag kör de av fotogenbrännarna som
kan elda gasol - som gas eller som vätska - om någon vecka.

Problemet är att Utsidan tydligen inte accepterar excelfiler som bilagor. Bara diverse bildfil-
format, ren txt samt pdf. Men jag har inte tillgång till någon Adobe Acrobat Pro längre - så
att få till en exakt likalydande .pdf verkar åtminstone just nu inte möjligt... Skit, klar nackdel
med att ha gått i pension... Nån här som har den möjligheten?
/Odd

Word brukar klara att skapa PDF? Så du kan lägga in tabellerna i Word.
Fast det finns många versioner sv Word så jag kan inte säga säkert.

Nytt försök....
OK vänner,
nu har jag lyckats återskapa större delen av Excel-arket med brännarna (till GB74 samt GB77
hittar jag bara delar av datat för, de får jag köra om när jag kör de av fotogenbrännarna som
kan elda gasol - som gas eller som vätska - om någon vecka.
Pdf:en är isärskuren så att den ska kunna skrivas ut - antar jag.
/Odd

PS
Om någon vill ha en kopia på excelfilen så är det bara att höra av sig...

Bilagor

• Odds Fotogenbrännartest.pdf
    259.8 KB · Visningar: 16

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips