Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Trangia 25 eller 27, välja storlek?
- Trådstartare AndersPH
- Start datum
Vart hittar jag 3-bensadaptern?Ensam: T27 med DuoSSAL - och sommartid GB74 med 3-bensadapter och CP250-butan
(vintertid Polaris i X2-kopp och normalt eldandes inverterad campinggasol, i sträng kyla eldandes fotogen)
2 till 3: T25 med DuoSSAL - och sommartid GB74 med 3-bensadapter och CP250-butan
(vintertid Polaris i X2-kopp och normalt eldandes inverterad campinggasol, i sträng kyla eldandes fotogen)
Kaffepannan får följa med om det förutom matlagningen skall värmas te/kaffe -vatten... Väl värda gram imho
och vill inte göra det vattnet i matlagningskastrull - hu.
Autograferat/Signerat vindskydd i T25:an:
/Odd
Visa bilaga 43277
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Kina oftast... Just nu har https://swe.grandado.com/ den 3-benta svarta butan-Vart hittar jag 3-bensadaptern?
adaptern för ett par hundralappar.
https://swe.grandado.com/products/u...akt-gasspis-adapter-tre-bens-gas-tank-adapter
Använder själv Trangia 27 med gastillsats perfekt för 1-2 personer, vindskyddat, vicksäkert och stabilt till skillnad mot de fristående toppmonterade gasolköken, nackdelen är att de är tyngre än toppmonterade kök.
Har märkt att många bär på det stora och tunga köket Trangia 25 för 1-2 personer, dom vet kanske inte att det finns en mindre variant.
Har märkt att många bär på det stora och tunga köket Trangia 25 för 1-2 personer, dom vet kanske inte att det finns en mindre variant.
Funkar bra på min primus Essential och Miner säljs med kastruller som är ganska stora så jag tvivlar på att det inte funkar på den brännaren.Jag undrar om inte T25:s större grytor kan bli för tunga och stora för toppmonterade brännares ofta små grytstöd. Enlitersgrytan passar perfekt på min Fire Maple 116T, men jag skulle inte vilja ha den en millimeter större.
Eller så lever de, som jag, efter devisen att har man redan ett kök så behöver man nödvändigtvis inte lägga ut ca 700 spänn till för att spara 150 gram 🙄Använder själv Trangia 27 med gastillsats perfekt för 1-2 personer, vindskyddat, vicksäkert och stabilt till skillnad mot de fristående toppmonterade gasolköken, nackdelen är att de är tyngre än toppmonterade kök.
glömde fråga om 3-bensadaptern varför använde du den i köket? Hitta campingmoon på amazon.se olika varianterKina oftast... Just nu har https://swe.grandado.com/ den 3-benta svarta butan-
adaptern för ett par hundralappar.
https://swe.grandado.com/products/u...akt-gasspis-adapter-tre-bens-gas-tank-adapter
För att kunna köra på billiga CP250-behållare med ren butan - under sommarsäsongen...glömde fråga om 3-bensadaptern
varför använder du den till köket?
Klart billigare gaskostnad per gram gas jämfört med vanliga Lindahlgängade camping-
gasolbehållare. En snabb koll på några av gubbdagisarna och mackarna gav i höstas en
kostnadsskillnad på tiotals procent: En CP250 med 227 gram ren butan kostade på Jula
och Biltema 25 kr (dvs 11,01 öre/gram) [Biltema erbjöd också en 10-pack för 200:-
vilket gav 8,81 öre/gram !] Med lite tur kan man hitta CP250 ännu billigare i stora fler-
pack (8-12-24-28-36 etc. stycken) i såna där små etniskt inriktade matbutiker. Vet inte
riktigt varför...
De olika gängade EN417-behållarna med 230 gram blandgas listades för 45 kr (19,57 öre/g)
till 59 kr (25,65 öre/g) och med Biltema-erbjudandet "4 för 150:-" fås 16,30 öre/gram.)
Den stora 450-grammaren listades från 65 kr (14,44 öre/g) till 95 kronor (21,11 öre/g)
och med Biltema-erbjudandet om "4 för 200:-" ger det 11,11 öre/gram.)
Det är lite skillnad mellan 8,81 och 11,11 [126,1%] öre per gram bränsle om man gör
av med mycket…
Och varför just den där adaptern: För att den garanterat håller behållaren i rätt vridvinkel.
De tre benen har tillräcklig bredd för att alltid stå stadigt.
Campingmoon-adaptrarna för samma ändamål har inte tillräckligt funktionella ben,
eller inga ben alls, för att motsvara mina kvalitets/säkerhetskrav.
/Odd
Senast ändrad:
Många speciellt ostasiater gillar gasspisar till wokar och annan matlagning. I Sverige, speciellt i lägenheter är det sällan gasspis så då har dom en sådan portabel gasplatta och då går det åt en hel del av dom flaskornaMed lite tur kan man hitta CP250 ännu billigare i stora fler-
pack (8-12-24-28-36 etc. stycken) i såna där små etniskt inriktade matbutiker. Vet inte
riktigt varför...
Bilagor
Liknande trådar
- Svar
- 8
- Visningar
- 1 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg