Tränings program för klättring

Undrar om någon kan tipsa lite om ett bra träningsprogram för klättrare.
Jag klättrar både is och klippa nu på vintern blir det ganska mycket inomhusklättring också.
Kan någon vänlig själ reda upp i denna djungel av tränings tips?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
frontier; sa:
Undrar om någon kan tipsa lite om ett bra träningsprogram för klättrare.
Jag klättrar både is och klippa nu på vintern blir det ganska mycket inomhusklättring också.
Kan någon vänlig själ reda upp i denna djungel av tränings tips?

Jag hittade en bok på Mora biliotek som heter "Training for rockclimbing" men jag kommer inte ihåg författarens namn. Den innehåller mycket strechövningar och liknande. Om du frågar på ditt lokala bibliotek kan de säkert ta hem den åt dig.

Har ett grymt träningsschema du kan få. Det är ett schema på 5 veckor där du tränar 14 pass i veckan! Fast inte bara klättring då. Ett seriöst schema för dig som vill bli grym ;)

Ja visst.

läste inlägget och blev intresserad, skulle du kunna skicka det till mig??
Här ska det tränas....!!
tackar på förhand!!
:)

"skulle någon ha ett något annat så kan man väll
lägga upp dom här, eller??"
-någon som har några invändningar??

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips