Tränings program för klättring

Undrar om någon kan tipsa lite om ett bra träningsprogram för klättrare.
Jag klättrar både is och klippa nu på vintern blir det ganska mycket inomhusklättring också.
Kan någon vänlig själ reda upp i denna djungel av tränings tips?

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
frontier; sa:
Undrar om någon kan tipsa lite om ett bra träningsprogram för klättrare.
Jag klättrar både is och klippa nu på vintern blir det ganska mycket inomhusklättring också.
Kan någon vänlig själ reda upp i denna djungel av tränings tips?

Jag hittade en bok på Mora biliotek som heter "Training for rockclimbing" men jag kommer inte ihåg författarens namn. Den innehåller mycket strechövningar och liknande. Om du frågar på ditt lokala bibliotek kan de säkert ta hem den åt dig.

Har ett grymt träningsschema du kan få. Det är ett schema på 5 veckor där du tränar 14 pass i veckan! Fast inte bara klättring då. Ett seriöst schema för dig som vill bli grym ;)

Ja visst.

läste inlägget och blev intresserad, skulle du kunna skicka det till mig??
Här ska det tränas....!!
tackar på förhand!!
:)

"skulle någon ha ett något annat så kan man väll
lägga upp dom här, eller??"
-någon som har några invändningar??

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips