• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Trälåda med 24 fack

29351

Avslutat
Om du inte har tummarna mitt i handen

Bygg din egna, det är inte så svårt... så får du precis som du vill ha det + lite mysigt helg pyssel på köpet... :)

Mvh troswe

Bygg din egna, det är inte så svårt... så får du precis som du vill ha det + lite mysigt helg pyssel på köpet... :)

Mvh troswe

Nej, jag är den händiga i vårat förhållande kunde nog med enkelhet få ihop lådan...problemet är tiden - den finns inte. Hitta&köpa virke, verktyg, skruvar, sandpapper osv. Och sen själva tillverkningen. Jobba + plugga + familj med litet barn... Lite sömn vore skönt att få ;)

Skämt å sido. Det vore så enkelt att bara köpa det på nätet och få det hemskickat... Jag menar, finns 48 fack så borde väl 24 finnas - eller?

29351

Avslutat
Jag Förstår!

Nej, jag är den händiga i vårat förhållande kunde nog med enkelhet få ihop lådan...problemet är tiden - den finns inte. Hitta&köpa virke, verktyg, skruvar, sandpapper osv. Och sen själva tillverkningen. Jobba + plugga + familj med litet barn... Lite sömn vore skönt att få ;)

Skämt å sido. Det vore så enkelt att bara köpa det på nätet och få det hemskickat... Jag menar, finns 48 fack så borde väl 24 finnas - eller?

Ska hålla ögonen öppna! Hittat jag någon låda då ska jag PMa dig!

Mvh troswe

Kolla PANDURO under "Spara och förvara", där finns en trälåda med plexiglaslock. Visserligen bara 6 fack, men 4 st lådor hopfästade på något vis, kan kanske bli bra.

Aktuellt

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?
Kan naturområden gynnas genom att talas om likt idrottsanläggningar? Det och mycket mer diskuteras i det senaste avsnittet av Outdoor & Friluftsliv!

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
4mm plyfa i strip, till ramar och botten, vilken fackstorlek inkl djup vill du ha?
6 mm plyfa till ram, rundstav till att bära med.
Beställ en hos snickaren. Måttet 6x4 räcker väl?

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.