Ryggsäck: laptop + matlåda = omöjligt?

Thule

Du kan även kolla svenska Thule som har två modeller som kan passa
Tror serien heter Crossover
Såg att Naturkompaniet hade dom när jag var ute i ungefär samma ärende.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hej igen

Tack för alla tips!

Det blev en sådan här till slut:
http://www.fjallraven.se/produkter/Ryggsackar-och-vaskor/Camper-30

Har inte testat den men jag tror den kommer att bli bra.

//Karolina

Det ser ut som att du har hittat en bra säck. Jag gillar framför allt den smarta varianten med topplocket som öppnas åt rätt håll. I åratal har jag funderat över varför topplocket på alla de ryggsäckar jag har haft (och även sett ute i världen) har varit felkonstruerade - och nu äntligen ser jag en säck som är helt rätt! Kanske ska köpa en jag med :)

Kan du väga säcken? På Fjällrävens hemsida så anges inte vikten (eller om de har skrivit fel)!

Och en liten tanke till din kommentar om sykunskap i allmänhet. Jag bryr mig inte om vad jag fick för betyg i skolan för gud-vet-bara-hur-länge-sen, eller vad läraren menade om mina framtida utsikter att någonsin kunna sy ens den enklaste raksöm (och ja min syslöjdslärare var åven hon lättirriterad) !

Om jag hade möjlighet att visa min syslöjdslärare alla mina alster och säga till henne "ha, där ser du, jag kan!" - så skulle jag det! Kanske ska se om hon finns på facebook :)

Eller som Ray Jardine säger om sy med maskin - det är som att köra bil - kan man köra bil så kan man sy på symaskin!

se hans egna tankar om det...

http://www.rayjardine.com/papers/why-sew/index.htm

Lycka till :)

Nu har jag testat säcken. En dag räckte för att komma fram till att det var inte den jag var ute efter i det här fallet...

Varför? Jo;
*Remmarna över axlarna sitter för långt isär, de hamnar ute på axelleden så att man inte (med lätthet) kan föra samman händerna/armarna framför sig, eller ens cykla bekvämt. Jag är rätt axelbred (sömmarna på blusar sitter oftast för långt in) och brukar kunna ha "killryggsäckar" men den här säcken funkar inte på mig...
* 22cm bredd måste vara längst upp vid locket. I botten är den klart smalare - så smalt att den där matlådan ändå inte fick plats. Inbillar mig att säcken är V-formad.
* För få fickor för att få med pennor, plånbok, näsdukar, första förband - ja allt vettigt som man vill släpa med sig, även inne i stan :)
* Dragkedjan verkar klen men det har jag inte testat fullt ut än.
* Stoppen till axelremarna glider så att man måste dra åt dem en gång i kvarten om man har ca 5kg i säcken.
* Kardborren till regnsskyddet fastnar överallt och river mot ex skaljackan om man inte är extremt noggrann med att stänga det rätt. Funderar på om den "glider"/dras ut när vikten drar i tyget på ryggsäcken. Verkar lite konstigt dock.

jag letade vidare och hittade den här http://www.stadium.se/sport/uteliv-resa/ryggsackar/097691/everest-travel-campus-20l# som hittills (två användningsdagar) uppfyller mina krav.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips