Någon som vet vart man kan köpa en vakumförpackare?
http://www.youtube.com/watch?v=fw1biAa2oeg&feature=related
se 2.50 in i filmen.
Kjell & co har en för 399. De säljer även plast till den
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Någon som vet vart man kan köpa en vakumförpackare?
http://www.youtube.com/watch?v=fw1biAa2oeg&feature=related
se 2.50 in i filmen.
Foodsaver är klassikern, snabbare om man skall köra stora mängder och säkert mer hållbart, men de kostar från dryga två tusenlappar och uppåt. Kjell & Company säljer Clatronic för en bråkdel av de priserna, fullt tillräcklig om man bara torkar sin fjällmat ett par gånger om året. Det tar antagligen lite längre tid än med lyxmaskinerna, kör man mycket samtidigt får man göra små pauser så att inte svetslisten blir överhettad. Billigare påsrulle också.Någon som vet vart man kan köpa en vakumförpackare?
hej tomas
prova några http://www.clasohlson.com/se/Stänkskydd/Pr341440000
demontera handtaget och lägg uppepå de grova...
vänligen nils
1. Är det fett i maten, kan det mycket väl hända att den är lite mjuk fast den är vattenfri. Hur man "vet" det är svårt att förmedla i skrift, man lär sig så småningom känslan när man försöker smula små bitar mellan fingrarna. När jag är osäker, kör jag hellre ugnen en stund för länge än tvärtom.(...)Skulle jag ha slutat när det kändes torr-mjukt? Jag har läst att många förespråkar att inte torka helt torrt.
Sen var det det här med riset. Nu torkade jag kokt ris bara för att det var kul att pröva. Tjänar man någon koktid i fält om man redan har kokat riset?
Nästa projekt är pölsa, en maträtt som torde vara optimal att torka. Gott, närande och billigt, och konsistensen kan omöjligt ta skada =) Om man torkar rödbetor och tar med får man rena rama nobel-middagen =)
1. Är det fett i maten, kan det mycket väl hända att den är lite mjuk fast den är vattenfri. Hur man "vet" det är svårt att förmedla i skrift, man lär sig så småningom känslan när man försöker smula små bitar mellan fingrarna. När jag är osäker, kör jag hellre ugnen en stund för länge än tvärtom.
...................................
2. Man kan visst torka och återvattna ris, men jag tycker inte det smakar lika gott (blir rätt grötaktigt utan struktur). Kokt torkat ris tar dessutom upp nästan dubbla packvolymen jämfört med okokt. man gör heller knappt någon vinst "i fält", eftersom det ändå måste koka en stund och svälla, i praktiken lika länge som lite förpreparerat basmatiris enligt nedan.
...................................
Mmm, nu blev jag hungrig! Ser verkligen gott ut. Undrar vad jag gör för fel, som inte lyckas så fint med riset? Mitt torkade ris blir gummiaktigt och alldeles för mjukt, åtminstone om det får svälla tillsammans med den övriga maten, det är därför jag övergått till att ta med okokt basmatiris i stället. Är det någon särskild sort du har använt, några knep vid kokning och torkning?Rent konsistensmässigt var det en succé. Precis som innan torkning. Även riset blev mycket bra!
Mmm, nu blev jag hungrig! Ser verkligen gott ut. Undrar vad jag gör för fel, som inte lyckas så fint med riset? Mitt torkade ris blir gummiaktigt och alldeles för mjukt, åtminstone om det får svälla tillsammans med den övriga maten, det är därför jag övergått till att ta med okokt basmatiris i stället. Är det någon särskild sort du har använt, några knep vid kokning och torkning?