Tips på "suprise"

Tjenis alla!
Snart bär det av igen på den årliga vandringen.
Denna gång så har vi sagt att alla (vi är tre st) skall ha med sig en liten överraskning att plocka fram under vandringen.

Behöver nåt kul tips!

Ps: har redan insett att en flaska whiskey antagligen bejublas mest men det känns lite småtrist (och ganska tungt...)

nåt förslag?

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Beror väl på åldern på den man ska överaska...

... men min dotter blir väldigt nöjd när man poppar popcorn i stormköket

/Patrik

Re: Beror väl på åldern på den man ska överaska...

patols; sa:
... men min dotter blir väldigt nöjd när man poppar popcorn i stormköket

/Patrik

Ja och de svarta fläckarna som inte går bort i disken är så fina:)

Nåja, iallafall på en gammal kastrull jag hade en gång.

Vi är tre grabbs runt 30 (vägrar envist inse att jag matematiskt avrundas till 40..;)

Så popcorn kanske inte smäller lika högt som en virre.

Funderar på nåra nubbar och kanske sill (om det är tekniskt möjligt)... vore inte det trevligt? :)

Men som innehavare av ett stort stycke sjuk humor så drar jag väl fram en uppblåsbar barbara och slänger in i tältet under orden "varsågoda". :)

supergeten; sa:
Men som innehavare av ett stort stycke sjuk humor så drar jag väl fram en uppblåsbar barbara och slänger in i tältet under orden "varsågoda". :)

Om ni delar på den så är det nog något mer än din humor som kommer att vara sjuk =D

Vad som har kommit upp förr är en tårta.
Köp rulltårta (med sylt) som du rullar upp, spraygrädde och garnera med gelehallon.

Spraygrädden används även till Irish coffee.

/Ulf

Eller så gör du en egen tårta. Ta med våffelsmet, chokladmousse med chokladcrisp och torrmjölk, allt i pulverform. Gör en våffelsmet och grädda i stekpannan, vispa ihop chokladmoussen med mjölk och bred sen ut över den färdiggräddade våfflan. Strö lite råsocker och hackad choklad över och servera med en god Cognac. :)

Låter heller inte fel!

Nu är ju jag dock en sån som bara äter Real när jag är ute - av den enkla anledningen, bortsett från den låga vikten, att jag tycker diskning är riktigt trist :)

Lutar alltså åt det "färdiga" konceptet...

Ps: till mitt försvar bör tilläggas att jag alltid äter en del fisk under vandringarna oxå :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips