Tips på sovsäck, runt 1000 kr och liten packvolym

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
OBS rejält off topic:

svengelska snajpa kommer från utrikiskans snipe
det finns kommersiella operatörer som gör det åt dig - för några cent per snipe
de brukar se till så deras basering/server är på samma plats som E-Bays servrar
för att minimera ev. risk för lag (signalfördröjning) på nätet...

Snajpning funkar inte på budsajter som förlänger auktioner med 10 / 30 / 90 sekunder, eller
med flera minuter till och med, för varje gång det kommer ett nytt bud eller en ny budgivare
inom den sista minuten av en auktion...

Ok, tips nån dyrare då? Jag har verkligen ingen aning vad jag ska titta efter, mest att den behöver vara liten.
Bara en idé:
Om det är storleken på den ihoppackade säcken som är väldigt viktig, satsa på att köpa en kompressions-packpåse som gör att man kan trycka ihop säcken rejält när man packar ned den eller på en vattentät packpåse i passande storlek, så att man kan sätta sovsäcken utanpå ryggsäcken med en rem eller liknande.

FMs dunsäck är genomsydd i tungt bomullstyg och en +5 graders säck med kort blixtlås. Som jag ser det fel säck för din son. Min väger 2015 g utan fodral. Din son vill att den skall vara varm och go när morgonkylan drar förbi.

go tur

Som tresäsongssäck (för södra Sverige) så gillar jag min Aegismax, det är iofs en quilt så har inte huva men det har jag inte sett som ett problem än. Liten volym och vikt. Bra kvalité imho.
Finns på lite olika ställen som ebay och amazon, jag beställde min på ebay och den dök upp via Tyskland på ett par veckor.
Recension här tex

Som tresäsongssäck (för södra Sverige) så gillar jag min Aegismax, det är iofs en quilt så har inte huva men det har jag inte sett som ett problem än. Liten volym och vikt. Bra kvalité imho.
Finns på lite olika ställen som ebay och amazon, jag beställde min på ebay och den dök upp via Tyskland på ett par veckor.
Recension här tex
Hej, vad har du att säga om sovsäcken, gillar du den? och kommer du ihåg vad du fick betala för den?

Senast ändrad:
Min son är scout med och vi köper den del från friluftsvaror.se
De har eget märke fjällmark som brukar hålla bra kvalité till hyfsade priser.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips