Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
tips på cykel rutt
- Trådstartare JA64
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Norge på langs! /Nils
hur långt är det och mellan vilka orter går den rutten?
Jag gillade skarpt att trampa i Norge, kristiansand - Nordkap (cirka 2400 km)....http://www.utsidan.se/blogs/thegedd/pa-cykel-genom-norge-och-mote_13784.htm
Oj, sitter och kikar på nåt liknande fast åt andra hållet. Har du lust att skriva lite om vilken väg du tog? Följde du någon rutt eller var det vägatlas som gällde? Tunnlar på 6 kilometer låter lite jobbigt.
Jag gillade skarpt att trampa i Norge, kristiansand - Nordkap (cirka 2400 km)....http://www.utsidan.se/blogs/thegedd/pa-cykel-genom-norge-och-mote_13784.htm
Adriatiska havet
På tvåhundra mil kommer du "runt" Adriatiska havet. Ta ett flyg till Venedig (Dubrovnik, Split eller vad som passar bäst) och trampa exempelvis Slovenien, Krotatien, Montenegro ner till Shkoder eller Durres i Albanien. Ta färja därifrån till Bari och trampa tillbaka till Venedig.
Har du obegränsat med tid kan du starta i Aten och cykla genom Peloponnesos till Patras och ta färja därifrån till exempelivis Bari och göra samma rutt men avsluta i Aten.
Hela sträckan är en orgie i skönhet och det går enkelt att förlänga eller förkorta rutten då det finns många färjelägen utefter sträckan.
Cheers!
/Anders Forselius
www.bikingviking.se
På tvåhundra mil kommer du "runt" Adriatiska havet. Ta ett flyg till Venedig (Dubrovnik, Split eller vad som passar bäst) och trampa exempelvis Slovenien, Krotatien, Montenegro ner till Shkoder eller Durres i Albanien. Ta färja därifrån till Bari och trampa tillbaka till Venedig.
Har du obegränsat med tid kan du starta i Aten och cykla genom Peloponnesos till Patras och ta färja därifrån till exempelivis Bari och göra samma rutt men avsluta i Aten.
Hela sträckan är en orgie i skönhet och det går enkelt att förlänga eller förkorta rutten då det finns många färjelägen utefter sträckan.
Cheers!
/Anders Forselius
www.bikingviking.se
Bilagor
vägval?
Vilken väg cyklade du?
Cyklade också treriksröset - smygehuk i somras och vi planerar att cykla mellan Paris och Gibraltar (eller tvärtom) nästa sommar.
Vilken väg cyklade du?
tyskland-danmark
Är lite inne på att cykla Trelleborg ta färgan över till Tyskland och sedan trampa bort mot Sylt och sedan Danmarks västkust upp och sedan Fredrikshavn och färgan tillbaka till Sverige.
Cheers!
/Anders Forselius
www.bikingviking.se
Är lite inne på att cykla Trelleborg ta färgan över till Tyskland och sedan trampa bort mot Sylt och sedan Danmarks västkust upp och sedan Fredrikshavn och färgan tillbaka till Sverige.
Oj, sitter och kikar på nåt liknande fast åt andra hållet. Har du lust att skriva lite om vilken väg du tog? Följde du någon rutt eller var det vägatlas som gällde? Tunnlar på 6 kilometer låter lite jobbigt.
Gick på känsla hela rutten faktiskt, finns massor av alternativ. Frågade ofta på turistinformation när jag kom till större byar/städer - om bra och vackra vägar. Tunnlarna var helt OK, är upplysta och gott om plats för cyklister. Har du en karta kan du följa var jag cyklade. Är det några oklarheter eller andra funderingar kan du maila mig, så kan jag skriva ner en mer detaljerad beskrivning.
Trampa lugnt....
Vilken väg cyklade du?
Första etappen var inne i Finland och sen höll vi oss i närheten av finska gränsen ner till Kalix. Sen följde vi i princip kusten så mycket vi kunde hela vägen till Västervik där vi svängde av mot Växjö och sen neråt via Osby, Höör och smygehuk
Gick på känsla hela rutten faktiskt, finns massor av alternativ. Frågade ofta på turistinformation när jag kom till större byar/städer - om bra och vackra vägar. Tunnlarna var helt OK, är upplysta och gott om plats för cyklister. Har du en karta kan du följa var jag cyklade. Är det några oklarheter eller andra funderingar kan du maila mig, så kan jag skriva ner en mer detaljerad beskrivning.
Trampa lugnt....
Det låter bra! Hur lång tid tog/hur långt per dag cyklade du?
Gissar att det var ungefär den här rutten?
http://maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=Kristiansand,+Kongeriket+Norge&daddr=Setesdalen,+Norge+to:Haukelifjell,+Norge+to:Odda,+Norge+to:Voss,+Norge+to:Gudvangen,+Norge+to:Kaupanger,+Norge+to:Lote,+Norge+to:Molde,+Kongeriket+Norge+to:Orkanger,+Norge+to:Steinkjer,+Norge+to:Nesna,+Norge+to:Bod%C3%B6,+Kongeriket+Norge+to:Eidet,+R%C3%B8dmyrveien+24,+8310+Kabelv%C3%A5g,+Norge+(Lofoten+Kajakk)+to:Nordkjosbotn,+Norge+to:Alta,+Norge+to:Honningsv%C3%A5g,+Norge+to:Nordkap,+Kongeriket+Norge&hl=sv&geocode=FZY_dwMd1QB6AClbemDVWAI4RjGkWBzIbw0M3w%3BFWDLhQMdFfNyAClv3CW-m-Q4RjFwyH1xtH2x6g%3BFXV7jwMdxjxzACnL547RGdY-RjHCLLbrU3yY1g%3BFQKVlAMd_uBjACmRKavG6J8-RjH2hIvJfdmgog%3BFW4InQMdWQFiACmNCAPBlNo9RjGqKw0uVWfLSA%3BFX_voAMd9lloACnR-oGh0As-RjHvkbszlQ3RrA%3BFWOapQMdp4JuACkDWdE48vYVRjH46UK25DZ1Mg%3BFRoFsAMdVsVcAClJHDMEQVcWRjGJ-yb9D84EoQ%3BFW5MvQMdVj1tAClZwsbXHVQRRjH0M974iBQFkg%3BFWkRxgMdVFqWACldLAq7FtcSRjFs2A8ACQtXvA%3BFRrK0AMdzGevACl1bjEVJZtyRjEpkRFgz9-Oyg%3BFXcR8gMdXKvGACkL29St7wZ1RjHQM_WjSzDtpA%3BFX-cAgQdks3bACl98WNb9RDfRTFTPF2yk1t4jg%3BFWLUEAQdXD_cACHVNiTpakKh0g%3BFXwsIAQdem8qASm1zYjFjtHaRTGWdTIyhiTFXg%3BFeejKwQd1BhjASkVYYDqcBTPRTGzvwcWtR0Dtw%3BFcgZOwQdeEaMASlJ-tLQQanJRTFGmBYzo2CnvQ%3BFSLvPQQdBLeJASntfqgbCU3IRTESfvdt9z5WAQ&mra=ls&sll=66.258011,19.423828&sspn=6.800641,33.815918&ie=UTF8&ll=65.622023,19.072266&spn=14.038222,67.631836&z=5
Liknande trådar
- Svar
- 13
- Visningar
- 992
- Svar
- 6
- Visningar
- 552
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar