Tips på byxor

Det låter bra! Vad vattenpelaren säger verkar inte alltid stämma med verkligheten så det är mer värdefullt med någon som testat. Men hela byxan är väl inte vattentät vad jag har förstått?

Är passformen som vanligt på itab enligt mina erfarenheter (ganska vid) så att man får plats med ett par långkalsonger?

Ja impregnera me dä hära http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=16132&plats_id=1275

Vad jag fatta så ska hela byxan va vattentät och de lilla jag suttit på fuktigt underlag så har jag inte märkt nå blöta...

Tänkte först impregnera med Softshell proof men fick tips att använda TX-direct istället för hela byxan inte är i softshell..

Fickorna är tillräckligt stora för mindre kamera el liknande.. understä får helt klart plats under byxan dvs luftig och bra rörelsefrihet...

Baksidan av benen är vanligt stretchtyg men det kändes aldrig blött eller fuktigt. Baken funkade att sätta sig även att det var blött i båten.
Jag har 48 i alla andra byxor och jag köpte 48 i dessa också och de sitter bra, så de är väl normala i passformen antar jag.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Köpte Lundhags Traverse eftersom Fjällrävens storlekar och modeller inte var gjorda för mig.
Lundhags Stl D96 + ett bälte blev bra då vanliga stl 50 var något för lång i benen och 48 var nästan för trånga. 48 hade fungerat, men jag vill inte känna mig som en stoppad korv. Bättre då med ett bälte för justering.

Jag anser mig normalbyggd med 174cm / 71kg, men enligt Fjällräven har jag för korta ben eller för tjock midja :p

De (Traverse) ser väldigt mycket ut som mina Pinewood Lappland Extreme, men Pinewood är fodrade och ännu rymligare. Fungerar inte på sommaren, men höst och vinter är de väldigt bra och prisvärda. Kostade ca 700 sek då jag köpte dem för ett par år sedan.

Grattis till ett bra köp. Underbara byxor!!

Hur är egentligen stretchpanelerna på Lundhagsbyxorna?

Är sugen på Traverse pants, men tycker det verkar så korkat att ha stretch på knäna. Håller det verkligen om man arbetar knästående?

Hur är egentligen stretchpanelerna på Lundhagsbyxorna?

Är sugen på Traverse pants, men tycker det verkar så korkat att ha stretch på knäna. Håller det verkligen om man arbetar knästående?

Jag tycker att det funkar bra. Stretchpanelerna är tåligare än vad man kan tro. Jag har både Traverse och Authentic och båda är mycket väl använda.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips