Tips på bra t-tröjor

Tänkte införskaffa mig nya t-tröjor för alldags bruk, dvs under tjockare tröjor, till vardags etc.

Vilka märken rekommenderar Ni? Tänkte inte på ull då dessa brukar vara lite för dyra.
Har tidigare haft Bergans, men vilka andra märken finns som håller bra och är sköna?

/Anders

Resteröds original. Tillverkat i Sverige på gamla rundstickningsmaskiner. Jättejättebra kvalitet. Oförändrad kollektion i sjuttio år. Finns i de flesta gubbaffärer. Inga loggor, inga onödiga sömmar. Bara totalt gött.

Sidenselmas är goa, Woolpower är varma samt svala på sommaren, cykelvärmetröjor har både syntetets och ullets fördelar, helsyntetiska har sina fördelar speciellt sommatid. YMMV

Icebreakers

i merinoull är megasköna. Personligen gillar jag modellerna med cykeltröjestuk ett blixtlås vid halsen och kort polokrage.

Thure

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
Arbetsklädestillverkarna har en del bra grejor, som t.ex. T-shirts. Har själv en bunt Fristads "Generation Y" som är stretchiga och håller formen bra.

Sommartid gillar jag Under Armour samt Swedemount(Sportshopens egna märke). Riktigt schyssta syntettröjor som inte visar upp svettfläckar.

Sent from my fucking telephone using Tapatalk

Resteröds tillverkas väl inte alls i Sverige längre. Var väl flera år sen de drog utomlands eller har de kommit tillbaka ?

Mvh // Johannes

Resteröds tillverkas väl inte alls i Sverige längre. Var väl flera år sen de drog utomlands eller har de kommit tillbaka ?

Mvh // Johannes

Nu har du gjort mig konfys. Jag var säker på att det bara var modekollektion som tillverkades utomlands. Fabriken i ljungskile är mig veterligen fortfarande i produktion. Men när jag kollar på min senaste långärmade tröja inköpt i november så står det inget om det. Jag skickade ett mail till dem. Vidarebefodrar svaret här.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips