Tips mellansverige sökes

Hej

Söker tips på lagom led att vandra en långhelg.

Har tidigare gått Finnskogsleden, delar av Höga Kusten och senast Hälsingeleden Bolleberget till Harsa.

Nånstans i Mellansverige +/- är önskvärt då sällskapet kommer både från Norrland och Sthlm. Försöker hitta nåt hyfsat mitt på hållet.

Tacksam för tips.

HasseQ

Temp. avstängd
Några etapper:

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tack för det HasseQ. Inser att jag som norrlänning kanske har lite egen syn på vad som är mellansverige.

Jag letar alltså leder nånstans norr om Gävle. Typ i höjd med Söderhamn lite grovt specificerat.

Inte särskilt mycket bara en liten del runt Gysinge så jag är ingen bra informationskälla. (Där är det en mycket fin natur med Dalälven som blickfång.)

Jag hoppas att någon som ser det här går in och ger dig mera utförlig information.
Gästrikeleden är en väldigt trevlig led som är väl underhållen, enligt min erfarenhet. Har gått ett antal sträckor förra året och i år. Rekommenderas! Naturkraft i Gästrikland (naturkraft-gestrikland.se)

I Hälsingland finns motsvarande led, Hälsingeleden: Hälsingeleden | Naturkartan

Helgonleden går också genom Hälsingland. Den och andra leder omnämns här: Vandringsleder i Hälsingland - Vandringsguiden.se

Gästrikeleden är en väldigt trevlig led som är väl underhållen, enligt min erfarenhet. Har gått ett antal sträckor förra året och i år. Rekommenderas! Naturkraft i Gästrikland (naturkraft-gestrikland.se)

I Hälsingland finns motsvarande led, Hälsingeleden: Hälsingeleden | Naturkartan

Helgonleden går också genom Hälsingland. Den och andra leder omnämns här: Vandringsleder i Hälsingland - Vandringsguiden.se
Tack för det!

Hälsingeleden gick vi ifjol. Från Bollnäs till Harsa. Tyvärr lite för mycket civilisation för min smak. Hade gärna sett färre stugor och gubbar i bilar ;) Men trevligt var det likväl.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips