Testat kudden Nemo Fillo eller sea to summit Aeros?

Jag har en känslig nacke så därför behöver jag er hjälp för att välja kudde. Behöver för det mesta till fjällvandring som inte brukar vara mer än en vecka.

Undrar om det är någon som har testat kudden Nemo Fillo?
Är det verkligen värd den extra vikten för den komfort som man får med den?

Vad tycker ni om sea to summit Aeros?
 
Jag har en känslig nacke så därför behöver jag er hjälp för att välja kudde. Behöver för det mesta till fjällvandring som inte brukar vara mer än en vecka.

Undrar om det är någon som har testat kudden Nemo Fillo?
Är det verkligen värd den extra vikten för den komfort som man får med den?

Vad tycker ni om sea to summit Aeros?

Jag har Sea to Summit Aeros och är nöjd med den 🙂
 
Har också Sea To Summit och är nöjd. Skön yta så jag kör den utan örngott. Har den i sovsäcken, Kan tänka mig att om det är riktigt kallt så vill man ha den utanför sovsäcken så man kan dra ihop ordentligt kring huvudet
 
Jag har large. Antingen löst pumpad inuti huvan på sovsäcken eller så hårdare pumpad på liggunderlaget . Inga örngott eller något utan som den är.
 
Fick den i present så jag valde inte storleken själv. När jag tänker på det så kanske en mindre varit bättre. Min sovsäck är en marmot sawtooth och kudden får inte plats i huvan om den är hårt pumpad. Å andra sidan ligger den mer stilla när den är mjukare. Väldigt skön då oxo. Jag tycker komforten på natten ökat nåt grymt med denna kudde!

Bosse
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.