Tågpriser i sommar
- Trådstartare magnus ul
- Start datum
Liknande trådar
- avslutad210712
- Fritt Forum
Jag tittar lite på natt-tåg ifrån Stockholm till Ritsem, två personer tur och retur.
Jag får bussen "bara" till 2584 SEK, men ja billigt är den inte. Den sista perioden Länstrafiken körde linjen tog de 588 SEK enkel väg medan Falcks som kör nu tar 646 SEK, inte så mycket mer.Buss tor Gällivare Ritsem för 2 pers är 2680:- Flixbus är bolaget som trafikerar sträckan.
Man häpnar över den dyra resandet är ju bara ca 18 mil enkel väg.
Länstrafiken Norrbotten tar ca halva priset för samma reslängd på övriga fjällinjer.
Då har det gått ner sig rejält. Jag åkte nattåget mellan Umeå och Örebro när jag pluggade och har inga minnen att det var skitigt. Men jag har för mig att det var tågkompaniet som körde de tågen.DN skriver om problem med nattågen:
![]()
Nattågen till norra Sverige: ”Det är skitigt och riktigt dåligt”
Vy och SJ som kör nattåg till norra Sverige, har fått över 1,5 miljoner kronor vardera i vite för brister ombord.www.dn.se
Och vem kör nu? Vy, som i sin svenska del faktiskt är förre detta tågkompanietMen jag har för mig att det var tågkompaniet som körde de tågen.
Valde du "kan återbetalas" så är det bara boka en ny biljett och avboka den gamla, tror det kostar 95kr i avgift.Aj, jag missade min STF rabatt.. typiskt