Tältnyheter från Northstar!

Den första som får hem ett får gärna ta lite bilder, Innermått vore trevligt.

Northstar borde kanske uppdatera sidan?

Crilloan
 
Den första som får hem ett får gärna ta lite bilder, Innermått vore trevligt.

Northstar borde kanske uppdatera sidan?

Crilloan

Det känns faktiskt lite konstigt att dom inte redan har uppdaterat sidan och lagt in mått på tältet :/

Ang bilder så låter det som ett uppdrag för arctic fox ikväll ;) (om han får tag på ett tält)
Jag beställde mitt tält för ett bra tag sedan men den kommer nog inte förrän imorgon om jag har riktigt tur, annars torsdag eller fredag.
 
Är det två absider med två ingångar, eller är det endast en ingång/absid?

Det har jag aldrig tänkt på faktiskt. Har bara sett bilder på tältets ena sida så jag har ingen aning.
Men som det sades innan i tråden så är det nog en ganska oblyg kopia av "helsport ringstind".

Men som sagt, vi får se :D Det finns väldigt lite information om tältet på deras hemsida, och dom har inte skickat ut något medlemsbrev heller angående de nya tälten :/ konstigt
 
Då var man ägare till ett Veloce :)
Slår ej upp det eftersom vi har full vinter här ute och jag ids inte "blöta" ner tältet.
Har slagit upp det i v-rummet, men utan pinnar och således ej fotat.
Men jag kan säga att det verkar då vara ett kanontält för det priset!
Det enda jag kan jämföra med är mitt gamla Akto. Och detta tält slår då Aktot med hästlängder och då inte bara vad gäller priset!
Jag ser det mer som ett rymligt enmanstält för mig.
Ventilationen ser ut att vara rejält tilltagen så den oroar mig inte mer.....
Men nu får den ligga på vinden till sommaren.......
 
Grattis :)

Kul o höra att ventilationen verkar bra. Ska bli intressant att se hur dom gjort den.
Jag får nog mitt tält imorgon hit till fagersta. Hit har våren kommit och vi har haft dagar med runt 15 grader i skuggan =)
Jag ska försöka fixa några bilder så snabbt som möjligt. Troligtvis kan jag sätta upp den utomhus på fredag.
 
Då var man ägare till ett Veloce :)
Slår ej upp det eftersom vi har full vinter här ute och jag ids inte "blöta" ner tältet.
Har slagit upp det i v-rummet, men utan pinnar och således ej fotat.
Men jag kan säga att det verkar då vara ett kanontält för det priset!
Det enda jag kan jämföra med är mitt gamla Akto. Och detta tält slår då Aktot med hästlängder och då inte bara vad gäller priset!
Jag ser det mer som ett rymligt enmanstält för mig.
Ventilationen ser ut att vara rejält tilltagen så den oroar mig inte mer.....
Men nu får den ligga på vinden till sommaren.......

Har tältet två ingångar och två absider, eller bara en?
 
Nu har jag inte sett Veloce men har väl ett WBT2 tält nere i källaren. Veloce ska ju vara ett smidigare WBT2 tält med enbart en stång. Jag kan inte få ihop bilden till att man ska kunna ligga i det och vara 1.8m lång eller så och få in två absider.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
avslut1102 Tält från Northstar Bo och sova 134
jezz Skall jag köpa Ferret 1 ifrån Northstar? Bo och sova 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.