Vill tipsa om att även Unnas innertält kan kompletteras med ett helt öppet innertält i mesh, samt att hela långsidan dessutom kan öppnas upp.
Ja,. Unna är helt klart intressant
Vill tipsa om att även Unnas innertält kan kompletteras med ett helt öppet innertält i mesh, samt att hela långsidan dessutom kan öppnas upp.
Vikten kanske blir lite lidande, men har du funderat på en hängmatta? Betydligt bekvämare än att ligga i ett tält, samtidigt som du inte behöver plant underlag.
Hur mycket hårspray måste man ha med sig för att hängmattan skall bli självstagande?
Frågar verkligen trådskaparen om ett självstadgande tält?
Det missade jag helt, sorry! Det är helt klart intressant, men helst vill jag jag ha ett självstagande då jag kanotar lite![]()
Ett annat alternativ är det relativt nya Reinsfjell SL från Helsport, där vikten känns bra, men där jag undrar lite över tåligheten?
Hur upplever du kvaliteten? Reinsfjell är kanske i klenaste laget.Köpte nyligen det lite större och dubbelt så tunga och billigare Helsport Nordmarka Dome 2+ för 1500 kr för paddling.
Gillar lösningarna i mitt tält. Reinsfjell SL är smalare men lika högt.
Thure
Fråga bara, är Nordmarka exklusivt för XXL?
Okej, materialkunskap är jag inget vidare på.skulle du säga att yttertyget är klent och rent ut sagt dåligt?Bara använt tältet ett par nätter men det har regnat och jag är än så länge mkt nöjd. Gillar bekvämligheten med volymen, två absider etc.
För vandring är det mkt stor skillnad på vikt 4 kg respektive 2 kg. Förklaringen till den lägre vikten på Reinsfjell är nog mest yttertältsmaterialet och det torde vara bra med silikonbehandlad nylon. Den långa bågen är kortare också vilket minskar yttertältets vävyta samt att innertältet är smalare http://www.xxl.se/vildmark/talt/talt/helsport-reinsfjell-superlight-2-talt/p/1100095_1_style
Thure
Okej, materialkunskap är jag inget vidare på.skulle du säga att yttertyget är klent och rent ut sagt dåligt?