Hej! Annonser Àr vÄr inkomstkÀlla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slÄ av annonsblockering kan du istÀllet stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
dÄ kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du anvÀnder en förÄldrig webblÀsare. Det fÄr inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller anvÀnda en alternativ webblÀsare .
17 hitills i Är, fjÀll blandat med sörmlandsled. à ker till vÄlÄdalen imorgon för en veckas tramp, sÄ jag rÀknar med att vara uppe i drygt 24 nÀtter nÀsta helg
Sen blir det nÄgra tramp under hösten, 50 nÀtter kommer jag inte upp i...
34 st vinter, vÄr, sommar i Norge, Sverige... Varav 26 vintertid. Plus 10-15 utomhus mer elr mindre under "bar himmel" à terstÄr en vecka under bar himmel elr ja 4nÀtter o sen kommer det nog in strönÀtter till. RÀknar med tvÄ veckor i tÀlt till iallafall.
Hmm, 8 nĂ€tter i SmĂ„land/Ăland jĂ€mfört med 25 förra Ă„ret.
Tidsbrist och mycket jobb kapar pÄ friluftslivet.
En vecka i Grövelsjön samt en helg i "Lilla Norrland" som jag fÄtt fina tips om Àr det jag hoppas pÄ i höst.
I över 40 Är har den kultförklarade JörnkÀngan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Skidbranschen Ă€r hotad av klimatförĂ€ndringarna. Nu vill de agera â tillsammans. Utsidan rapporterar frĂ„n branschmĂ€ssan Prowinter i Bolzano, Italien.
Redan nÀr jag var yngre Àlskade jag att vara ute. Jag visste inte sÀrskilt mycket om ryggsÀckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi Äkte till FulufjÀllets nationalpark med ett tydligt mÄl: att uppleva fjÀll pÄ riktigt, men pÄ ett sÀtt som fungerade Àven med barn. FulufjÀllet Àr ...
Àr nÄgot annat Àn SkÀrgÄrdshavet dÀr vi skrinnade i söndags. Idag fredag 20 februari vÀljer Per Lind och jag att befara hemmavattnen. Vi Äker över ...
Söndagen 15 februari 2026 övertrÀffar SvartlögafjÀrden sig sjÀlv. Isen ligger utbredd som ett nybonat golv vilket gör oss lyriska över alla ...
FrÄn Bruksvallarna fortsatte vi i fortsatt kallt högtrycksvÀder. Den befarade spÄrlabyrinten upp och förbi Ramundberget visade sig vara tÀmligen ...
3 kommentarer
Det började med en kÀnsla av att tiden hade gÄtt utan att jag riktigt mÀrkt det. Utrustning i garderoben, kartor i hyllan och ett liv som blivit mer ...
Som sagt/skrivet. Det finns mkt att sÀga om bakgrund och förberedelser. Bakgrund först. Fyller 50 senare i Är och kÀnner vÀl som de flesta andra, ...
I Ă„r Ă€r det sextio Ă„r sedan jag vandrade i Sarek för första gĂ„ngen, och de nĂ€rmaste dagarna kommer min nya bok ut: Sarek â en biografi. Det Ă€r en ...
4 kommentarer