TĂ€lt fetisch 😃

5 veckor pĂ„ hojj med start maj o resten i vintras sĂ„ det blev Spanien london indonesien och australien, full fart med nya planer nu ! 😃 livet Ă€r för kort för att ha trĂ„kigt, men hojj resan va grymt givande, sugen o dra ivĂ€g igen pĂ„ den men de finns mkt annat man vill med

Om tÀltning i trÀdgÄrden rÀknas har större delen av vÄr familj ca 140-150 tÀltnÀtter hittills i Är. Utanför trÀdgÄrden dock bara 14 nÀtter i tvÄ lÀnder (Sverige och Danmark).

LĂ€stips

Europas okĂ€nda pĂ€rlor – 10 vandringar bortom turiststrĂ„ken

Sugen pÄ att packa vÀskan och vandra utanför Sverige? DÄ Àr den hÀr listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, lÄg vikt och lÄng batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för tvÄ!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna bÄde startplatser och nya MTL ADAPT frÄn Merrell Ät dig och en vÀn.

Prisade prylar: hÀr Àr vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittÄlig lÀttviktsryggsÀck och en designklassiker i rostfritt stÄl.
Jag kÀnner en kille som under 2016 hade 900 tÀltnÀtter i 244 lÀnder
Bara under det Äret alltsÄ. PÄ riktigt

Nu har jag börjat ta tag i det: 9-Äringen och jag fick en tÀltnatt - finfint vÀder. Tack för inspirationen, vi kommer nog ut fler gÄnger för det var mysigt. En 200% ökning av tÀltboende alltsÄ!

/Andreas
:)

Bilagor

• tĂ€ltmorgon.jpg
    tÀltmorgon.jpg
    93.6 KB · Visningar: 613
Sov ofta!

SÄ mÄnga nÀtter finns inte pÄ ett Är och sÄ mÄnga lÀnder finns inte pÄ jorden.

Om man med natt menar 8timmar sömn OCH sover dygnet runt sÄ kan man ju fixa 900 nÀtter......

Fast det Àr klart om man alltid sover Àr det svÄrt att hinna besöka 244 lÀnder, speciellt om dom inte finns....

De allra flesta inlÀgg Àr seriösa och tillför mycket men det Àr trots allt förvÄnandsvÀrt mÄnga trÄdar som spÄrar ut..av en eller flera orsaker. Det Àr trÄkigt!

..tapatalk for iOS

De allra flesta inlÀgg Àr seriösa och tillför mycket men det Àr trots allt förvÄnandsvÀrt mÄnga trÄdar som spÄrar ut..av en eller flera orsaker. Det Àr trÄkigt!

..tapatalk for iOS

Visst kan det vara sÄ.
Kul ÀndÄ att fÄ ett slags statistik för hur det stÄr till för oss som Àr lite "ute"...
Eftersom sÄ mÄnga av oss hÀr filosoferar kring utelivets liv sÄ ger det en uppfattning kring vad som Àr den vanliga tÀltarens normala dagar i fÀlt.

Jag tror att runt 20 dagar Àr normalt för de flesta. SjÀlv har jag legat pÄ lÄngt mycket mer vissa Är och andra Är Àr mindre.

Ingen tÀvlan, bara kul att att ta del av hur det kan vara.

FĂ„ Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lĂ€stips
  • PopulĂ€ra trĂ„dar
  • Aktuella pristĂ€vlingar
  • Direkt i din inkorg

LĂ€stips

• Hold your horses! eller, Sakta i backarna.

Hold your horses
eller Sakta i backarna! Jag sitter vid jokken NjabbejokkÄ vid backen ned till Suorva. Jag sitter hÀr och pustar efter den mycket ... 3 kommentarer
    Anders_sthlm
  • Norra Mora vildmark

Norra Mora vildmark Àr ett stort naturreservat i det nordvÀstra hörnet av Mora kommun, drygt 6 mil norr om Mora. Stora delar av omrÄdet ligger mer Àn ... 2 kommentarer
    hansnydahl
  • Vandring pĂ„ Hoverberget 250629

En fin promenad med min son Emil. Upp pÄ Hoverberget, fika, kika pÄ RÀmnaren och gÄ ner pÄ andra sidan.
    personnvik
  • Mitt-SkĂ„ne - Vulkaner och MangrovetrĂ€sk

Vi vandrar pÄ smÄ skogsvÀgar. Kanske samma strÀcka som Karl XI marscherade under de skÄnska krigen i sin jakt pÄ Snapphanarna.
    Anders Hermansson
  • Bestigning av Kilimanjaro, del 3, slutet

Kilimanjaro-dagboken, del 3 ”Jag mĂ„r lite bĂ€ttre idag”, sa Richard nĂ€r vi alla samlades i mattĂ€ltet för frukost. ”Jag tog en paracetamol och tro ... 1 kommentar
    explorermikaelstrandberg
  • En utenatt i mĂ„naden – ett Ă€ventyr som blev en livsstil 

Allt började med en frĂ„ga: ”Vad ska du göra efter det hĂ€r?” Det var efter att jag fĂ„tt utmĂ€rkelsen Ӂrets nĂ€rĂ€ventyrare 2012” och mina Ă€ventyr börjat ...
    Helena Rosquist
  • Bokskogens spĂ€nnande historia - Bönderna som plundrade vinkĂ€llaren

Sommaren 1811 var det revolutionÀr stÀmning bland allmogen. TvÄngsutskrivningar till Sveriges deltagande i Napoleon-krigen var minst sagt populÀrt. ...
    Anders Hermansson
  • Vandring runt Skoarkki - 2

Andra delen av vandringen runt Skoarkki. Vandringen fortsÀtter genom dalgÄngarna/bergspassen Skåjdåsjvågge och Basstavågge. Tid: 27:e juni till ... 2 kommentarer
    hansnydahl
  • VuojnestjĂ„hkkĂ„

En dagsutflykt till den 1968 meter höga toppen av VuojnestjÄhkkÄ. DÀrefter var tanken att jag skulle vandra runt SarektjÄhkkÄmassivet och tillbaka ... 3 kommentarer
    hansnydahl
  • Stanna eller gĂ„ vidare?

NÄgonsin funderat pÄ om det Àr lÀge att stanna i lÀgret eller sÀnka huvudet och pusha vidare? Det Àr svÄrt att sÀga att sÄhÀr Àr det, var grÀnsen gÄr ...
    Daniel Vilhelmsson Wesén