Hej! Annonser Àr vÄr inkomstkÀlla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slÄ av annonsblockering kan du istÀllet stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
dÄ kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du anvÀnder en förÄldrig webblÀsare. Det fÄr inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller anvÀnda en alternativ webblÀsare .
17 hitills i Är, fjÀll blandat med sörmlandsled. à ker till vÄlÄdalen imorgon för en veckas tramp, sÄ jag rÀknar med att vara uppe i drygt 24 nÀtter nÀsta helg
Sen blir det nÄgra tramp under hösten, 50 nÀtter kommer jag inte upp i...
34 st vinter, vÄr, sommar i Norge, Sverige... Varav 26 vintertid. Plus 10-15 utomhus mer elr mindre under "bar himmel" à terstÄr en vecka under bar himmel elr ja 4nÀtter o sen kommer det nog in strönÀtter till. RÀknar med tvÄ veckor i tÀlt till iallafall.
Hmm, 8 nĂ€tter i SmĂ„land/Ăland jĂ€mfört med 25 förra Ă„ret.
Tidsbrist och mycket jobb kapar pÄ friluftslivet.
En vecka i Grövelsjön samt en helg i "Lilla Norrland" som jag fÄtt fina tips om Àr det jag hoppas pÄ i höst.
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terrÀnglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!
I början av sommaren 2024 sÄ satt jag och funderade för mig sjÀlv att det vore kul med att fÄ göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
Det börjar alltid med en karta. Eller i det hÀr fallet en tumme som scrollar förbi ett foto pÄ Instagram av ett turkosblÄtt vatten omgett av klippor ...
1 kommentar
En blogg om mina vÄrliga traditioner i björnens marker, dÀr vintern lÄngsamt slÀpper sitt grepp och livet ÄtervÀnder till skogarna.
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur pĂ„ 10 Ă„r genom Sareks södra grĂ€nstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tĂ€nkt att gĂ„ genom Ănok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige frĂ„n Kebnekaise? Det lĂ„ter imponerande â men Ă€r det sant? Jag testade pĂ„stĂ„endet, frĂ„n svenska fjĂ€ll till ...
Hur mycket natur ryms egentligen i ett enda lĂ€n? Efter tvĂ„ Ă„r har jag besökt över 200 av Ărebro lĂ€ns naturreservat â och upptĂ€ckt hur mycket som ...
Denna pÄsktur skidade vi i ett ikoniskt fjÀllomrÄde i Norge, men trÀffade inga andra skidÄkare. Inte sÄ mycket snö men en hel del blÄst.
1 kommentar