Sy absidgolv till Nallo

Hej gott folk!

Är intresserad av att sy ett absidgolv till mitt Nallo 2. Eventuellt kanske också sy ett helt golv beroende på vad materialet kostar (ja, jag vet att Hilleberg säljer egna).

Frågan är i vilket material detta görs bäst? Det får gärna vara av lättare slag.

Materialval + ev. länkar till återförsäljare mottages tacksamt!

/Sulo #1

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag är också sugen så om någon har gjort det och blivit särskilt nöjd med nåt speciellt tyg så skriv här.

Får köpa en bit tyg och hälsa på syrran som har en bra symaskin. Jag tänkte försöka göra precis enligt HB-style med resårband och fästen som man hänger upp innertältet med.

Handla tyg i sverige?

Ursäkta att jag kapar tråden, men det känns onödigt att starta en helt ny tråd. Är också på väg att sy en footprint till ett tält, och eventuellt en tarp senare i vår. Men frakten från extremtextil i tyskland är rätt rejäl, finns det ingen motsvarande svensk butik?

Jag har inte hittat något bättre i en fysisk butik, men så är utbudet i Sundsvall kanske inte i världsklass heller. Frakten från Tyskland har för mig blivit lägre än den schablon som finns med på Extremtextils hemsida. Släng iväg ett mail och fråga hur stor den verkliga fraktkostnaden skulle bli för det du är intresserad av att köpa. Killen brukar vara snabb på att svara. (Och nej, jag känner honom inte och har inget att vinna på att rekommendera just den siten, men den har funkat för mig.)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips