Om du inte planerar att cykla genom hela världen med cykeln (eller kanske även om du vill det, finns nån länk nånstans till ett par som kör lååångt på beggade typ 1000kr mountainbikes) så funkar det mesta. Iaf så länge du tänker hålla dig till någorlunda civilicerade trakter. Jag och min sambo cyklade hem till skellefteå förra sommaren på var sin sporthybrid för 5000 -6000kr med aluminiumram, som jag satte pakethållare, skärmar osv på, slutade på typ 7-8k. Körde tubus pakethållare och ortliebs väskor. det ångrar jag inte. Det enda problem jag hade var att ena fästskruven till pakethållaren rallade loss efter ett par mil på grusväg, så jag fick låna en från flaskhållaren tills jag kom in till stan, och lärde mig att kontrolldra alla skruvar då och då. Men om jag skulle köpa cykel idag hade jag nog sneglat på typ surley LHT eller något liknande... fast det inte är lika snyggt på stan sen. =)
När man är ute och cyklar träffar man folk som kör allt mellan nån gammal treväxlad cresent, till heldämpade tekniska underverk. alla verkar ha roligt iaf.. =)