Såg att Orust kajak har börjat sälja Point 65:s nya modeller designade av Johan Wirsén. Någon som vet om de här modellerna (liksom de gamla) tillverkas i Estland (trots svensk designer)? Är materialet/kvaliteten någorlunda hyfsad? (Läste att någon fått sprickor i däcket genom att sitta på det). Har ej provat någon av deras nya, men är lite nyfiken.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Svenska Point?
- Trådstartare myospinae
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Jag har lekt räddningsövning med min kompis Point och jag vet andra som har gjort det med andra Pointar... Vi fick inga sprickor. Jag skulle tro att sprickrapportören har haft otur. Jag har rent generellt inte hört någon missnöje med kvaliteten på de senare årsmodellerna av Point (och inte så mycket gällande de äldre heller). Dessutom är det inte så svårt att förstärka och laga sin kajak om man skulle bli tvungen (det kan ju hända att man kör sönder den i glada/vilda sammanhang...).
Utöver det kan jag meddela att jag har fått ett par spontansprickor på min kajak, tillverkad i västeuropa, med ett så kallat kvalitetsvarumärke.
Om du trivs med modellen; köp!
Tänker Patric
Utöver det kan jag meddela att jag har fått ett par spontansprickor på min kajak, tillverkad i västeuropa, med ett så kallat kvalitetsvarumärke.
Om du trivs med modellen; köp!
Tänker Patric
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg