Svenska Point?

Såg att Orust kajak har börjat sälja Point 65:s nya modeller designade av Johan Wirsén. Någon som vet om de här modellerna (liksom de gamla) tillverkas i Estland (trots svensk designer)? Är materialet/kvaliteten någorlunda hyfsad? (Läste att någon fått sprickor i däcket genom att sitta på det). Har ej provat någon av deras nya, men är lite nyfiken.

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
För att kunna klara av diverse räddningsmanövrar, skulle jag nog tycka att en kajak bör tåla att sittas på...

Jag har lekt räddningsövning med min kompis Point och jag vet andra som har gjort det med andra Pointar... Vi fick inga sprickor. Jag skulle tro att sprickrapportören har haft otur. Jag har rent generellt inte hört någon missnöje med kvaliteten på de senare årsmodellerna av Point (och inte så mycket gällande de äldre heller). Dessutom är det inte så svårt att förstärka och laga sin kajak om man skulle bli tvungen (det kan ju hända att man kör sönder den i glada/vilda sammanhang...).

Utöver det kan jag meddela att jag har fått ett par spontansprickor på min kajak, tillverkad i västeuropa, med ett så kallat kvalitetsvarumärke.

Om du trivs med modellen; köp!

Tänker Patric

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Ge Point chansen att visa att garantin är bra!

Nickname RichardOhman finns här på utsidan, han kan vara rätt man att ta kontakt med.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.