Surfkajaklära...

Givetvis väljer jag en surfski först

Cleaver-X är knappast mitt förstaval i vågor. Speciellt inte när man kommer ut en bit på vattnet.

Surfski är paddlingens mountainbike.
 
Tack för en informativ post

Tack för en informativ tråd som tyvärr inte gjort mitt intresse för surfski mindre...

Ser fram emot våren och möjligheter att titta närmare på surfskis =)
 
på tal om lite för lite volym i fören, så vurpade min kompis framåt med sin sea pearl sent i höstas.
jag är glad att han inte dunkade huvet i botten vid landningen, för då hade jag fått ett helvete att få upp honom sen : )
fast det va ruggigt snyggt! aktern kom farande rätt upp i luften över honom, å sen blev det ett riktigt magplask, när däcket träffade vattnet : )

hjälm är inte fel, både för ev bottenkänning och för risken att få en "flygande" kajak i huvudet.
 
Cleaver-X är knappast mitt förstaval i vågor. Speciellt inte när man kommer ut en bit på vattnet.

Surfski är paddlingens mountainbike.

Håller med dig till 100% där ;)

Jag som mest är plattvattenpaddlare börjar förstå tjusningen med surfski....det är inte så himmla illa att gå runt! Det är ju så himmla lätt å hoppa upp igen...ta några djupa(lugnande andetag) sen efter några paddeltag.....slurp är allt vatten borta! Tror det är rätt farkost att använda om man på ett tryggt sätt vill tänja lite på sina gränser!

/Janne
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.