Sveaskog GPS kartor

Hej.
Träffade en kille som jobbar åt sveaskog. Han hade en Garmin 60 CSX genom jobbet.
Riktigt fina kartor dom använder sig av med fastighestgränser m.m.

Någon som har koll på vad det är för några?? Är det Garmins Prime eller har dom någon egen variant??

Det kan ha varit en karta från:
http://www.map-direct.se/

MapDirect - Fastighetskartan för Garmin
MapDirect motsvarar Lantmäteriets tryckta Fastighetskarta i skala 1:10 000.

Eller Garmin Prime som säger:
http://www.garmin.se/node/7208

Friluftskartan Prime är framtagen av kartmaterial i skalorna 1:10 000 och 1:100 000. Grunddata är hämtat från två olika kartografier i vektorformat levererat av Lantmäteriet, Fastighetskartan (1:10 000) och Fjällkartan (1:100 000) där kartografi i skala 1:10 000 används fullt ut där täckning finns, vilket är i stort sett hela Sverige.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Ok, anade att dom hade någon form av egen variant.
Men kör dom gamla Friluftskartan?? Inte Pro eller Pro v.2??
Klart har dom kanske har egna skikt för vägar och allt möjligt för annars börjar den bli till åren.

Jag har sett en sveaskog karta för garmin som bestod av 10 lager, höjdkurvor, vatten, fastighetsgränser, vägar, fornlämningar, trakter m.m. alltså 10 olika map-id. Det kändes som det var helt eget material.

Ööhhh?? Snälla nollsson
Rumsren kommentar... Knappast..skämskudde rekommenderas..vet hut..:cool:

Halaj!

Äschh, det beror änna lite på vilken avsikt klager hade med sitt inlägg. Var det att hytta med fingret kan jag väl hålla med brus-nilsson. Det här forumet är så präktigt att man klöks ibland.
Men om det bara var för att ge info är det en annan sak. Det framstår ju inte riktigt av klagers inlägg. Jag tycker att brusnilsson borde vara glad över att klager påpekar att det_kan_vara juridiskt tvivelaktigt att sälja kartorna.

För att återknyta till tråden: hitta.se har en gratisapp där alla fastighetskartorna finns med:
https://play.google.com/store/apps/details?id=se.hitta.android.app
ägaren står inte på fastigheterna, men väl fastighetsbeteckningen.

//T

Halaj!

Äschh, det beror änna lite på vilken avsikt klager hade med sitt inlägg. Var det att hytta med fingret kan jag väl hålla med brus-nilsson. Det här forumet är så präktigt att man klöks ibland.
Men om det bara var för att ge info är det en annan sak. Det framstår ju inte riktigt av klagers inlägg. Jag tycker att brusnilsson borde vara glad över att klager påpekar att det_kan_vara juridiskt tvivelaktigt att sälja kartorna.

För att återknyta till tråden: hitta.se har en gratisapp där alla fastighetskartorna finns med:
https://play.google.com/store/apps/details?id=se.hitta.android.app
ägaren står inte på fastigheterna, men väl fastighetsbeteckningen.

//T
Jag har klickat på länken du la ut, men hittar inget om fastighetskarta. Kanske är jag blind? Vill man dock ha en alldeles nyuppdaterad version av fastighetskartan så tankar man hem appen b-bark och köper fstighetskarta för hela Sverige för 755 kr.

Edit// Jo, jag hittade bara jag öppnade korpgluggarna!
Blir lite skymning när man väljer "visa tomter" men det var en bra funktion att man får fastighetsbeteckningen också. Tack för tipset!
Tänk vilket väsen det blev när man drog liv i en 6 år gammal tråd!
Hälsn. "Nollsson" he he..

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips