Superfeet sulor

Någon som använt Superfeets sulor? Jag tänkte byta sulorna i mina Lundhagskängor och Superfeets sulor verkar ju bra men hur är de i praktiken? De är ju inte billiga direkt. Någon som vet?

Mvh/Peter P.
 
Efter en hälsporre av rang gick jag till löplabbet med mina problem och fick med hem en iläggssula med kompensation och fotblads samt hälkudde, givetvis med ett fett pris. Men de funkade, jag har numera tre par, vet inte vad de heter men de funkar super. Det räcker för mig.

Go tur
 
Japp jag har använt superfeet sulor i mina lundhags proffetional, löparskor och ska nu testa dom i pjäxorna.
Dom är riktigt sköna. Känns inte ett dugg hårda som jag först trodde när jag såg dom.
Innan superfeet sulorna hade jag ett par sulor i någon form av gel, vist dom va mjuka och sköna, men superfeet ger mer stöd åt foten. De bästa är säkert riktigt fotbäddar som är gjutna efter dina fötter, men då rusar de iväg i pris också.
Så jag ångrar inte en sekund att jag la ut 450kr på dom sulorna. Jag gillar dom!
 
De är helt ok. Har haft mina i ett par Lundhags professional och ett par i Meindl dovre pro.

Helt ok. Mao Inte jättebra och frågan är om "helt ok" motverar priset...Det finns andra sulor som fungerar minst lika bra.
 
Jeg anvendte Superfeet indtil jeg fik en hälsporre.
Herefter gik jeg over til ortopädiske indläg. Men Superfeet er Ok. Min fru använder dem fortfarende.

Gunnar
 
Ni andra kanske har upptäckt det redan. Men superfeet sulor är totalt VÄRDELÖSA då temperaturen stiger under nollan. Mycket plast i sulan vilket gör att fotsvett inte sugs upp vilket leder till fuktigare kängor - betydligt fuktigare än om jag tex använder Meindls standardsulor.
 
Jag är nöjd

Jag köpte ett par att ha i mina skidpjäxor i vintras. Tidigare år har jag fått fruktansvärt ont i hålfoten, men med dessa sulor var värken borta efter en dag. Skidsäsongen var räddad!:D

Kan de rädda skidturerna kan de rädda resten av livet oxå tänkte jag i höstas o köpte ett till par sulor att ha i mina övriga skor. Det var jobbigt att gå den första veckan, konstig känsla i knän och träningsvärk på insidan av låren(?). Nu känns det bra.

Jag kan hålla med om det där med svetten, men sammanfattningsvis är jag väldigt nöjd.

/Rasse
 
Jag tror att de kan avhjälpa en del fotproblem hos en del personer (minns att detta dykt upp i ett par äldre trådar), men naturligtvis är de inget universalmedel. Tyvärr lite dyra, men klart billigare än individuellt gjutna inlägg (1K+ kronor). Bara namnet fick mig att tveka flera månader extra. Superfeet? Pah!

För mig har de fungerat bra, de ger mer uppbyggnad i hålfoten och i fotvalvet, vilket jag behöver. Vanliga sk sportsulor är minimalt uppbyggda, räcker inte för mig. Håller dock med om att de är svinkalla vintertid, vilket jag å andra sidan också tycker Meindl originalsula är. Föredrar stadiga filtsulor då. Sen är Superfeet tyngre än vanliga sulor, så UL-Jörgen och gänget tillåter dem inte ;P
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
matte_upp Superfeet? Kläder 13
NightHawk Slitna sulor Jörnkänga Kläder 14
Tobbe C Dags för omsulning? Kläder 12
bico Sulor till Lundhags-kängor Kläder 7
joask202 Jörnkängan Skywalk vs Lundhags Skywalk Kläder 9
Sofie_W Tips på sulor att lägga i kängorna Kläder 12
Fujo Sulor med grepp i kyla? Kläder 13
pejo Sulor i Lundhags ? Kläder 3
Kung Stalle Varma sulor. Kläder 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.