Storväst överväst

Storväst. Vad har ni för relation?
Själv lever jag med minne av morfars bruna väst. Det är länge sedan nu.
Den där grovarbetarvästen som alla använde i mitten på 1900.
Köpte nyligen en fleece väst med lite vindtyg, i överstorlek nyss och är lite lyrisk.

En arbetsväst är riktigt bra på våren och hösten för den värmer kroppen samtidigt som man slipper bylsiga ärmar ifrån en jacka.

Jag har en Makita 18v elvärmeväst som är helt klockren och den använder jag mest på vintern.
Jag har även en fodrad arbetsväst som funkar bäst på vår och höst.

Det är synd att arbetsvästar har blivit ett bortglömt klädesplagg.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
En arbetsväst är riktigt bra på våren och hösten för den värmer kroppen samtidigt som man slipper bylsiga ärmar ifrån en jacka.

Jag har en Makita 18v elvärmeväst som är helt klockren och den använder jag mest på vintern.
Jag har även en fodrad arbetsväst som funkar bäst på vår och höst.

Det är synd att arbetsvästar har blivit ett bortglömt klädesplagg.

Varför passar den inte vintertid?

Pia Lind tillverkar en storväst

Hon har även en stenhuggarväst som jag överväger att köpa, men har inte kommit till skott ännu.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips