Stort knivintresse - välj din favoritkniv

avslutad210712

Gäst
Om någon behöver en större kniv än Fällknivens WM1

så är de mördare
eller har en j*vligt liten k*k

Så vad f*n pratar vi om

De flesta av Er skulle aldrig klara av att döda en människa med en kniv och ändå går Ni omkring med en sån kniv
 
Om någon behöver en större kniv än Fällknivens WM1

så är de mördare
eller har en j*vligt liten k*k

Så vad f*n pratar vi om

De flesta av Er skulle aldrig klara av att döda en människa med en kniv och ändå går Ni omkring med en sån kniv

Det här kanske var ett retoriskt inlägg? Men jag tänker besvara det ändå.

När jag ibland får lite större fisk vill jag gärna ha en lite större filékniv än så!
Jag har, vad jag vet, inte haft ihjäl några människor även om min matlagning ibland misslyckats.
Ja det är möjligt att min k*k är liten, det har aldrig besvärat mig. Ett större hus är bara mera jobb.
Ja, vet inte du vad du talar om, så vet inte jag heller.
Jo jag tror faktiskt att jag och många med mig skulle kunna skjuta just en människa med kniv.
Det är människan som är farlig, inte kniven, men det kanske skulle hjälpa att skjuta kniven?.

:)

/John
 
Som jag ser det räcker det nästan jämt med en 45 mm slidkniv, utom att skära limpa, skrapa breda skidors undersida.
Brödproblemet löser jag med färdiggskivat rågbröd eller knäckebröd. Vintertid vid skidövningar behöver jag en 135 mm pukko med rak rygg. När fisk skall fileas har jag en längre än 45 mm filekniv. avslutad210712s sista påstående delar jag fullt ut.

go tur
 
Här är min nuvarande och egentillverkade brukskniv. Har visat den förr. Totallängd 160 mm. 2.5 mm RWL 34 på 63 Hrc. Lätt och skön i handen. I helgen rensade den och fileade 4 abborrar, skar upp kräftbete, täljde med grabbarna osv. Sällan behövs mer. Men min 150 mm M95 Peltonen följer med till skogs, lätt och användbar den med.
Måste varit små abborrar :) Fick ni några kräftor!? Låter som en helt underbar helg, gillar grabbarna sina knivar de fick?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.