Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Läs igen är råd ett,
Paul samlar mer än knivar och fiskerullar. Bruk utanför som går lika bra med Mora står honom i halsen, han vill se dyrbarare stål.

go tur
Denna tråd begränsar väl sig inte på något sätt till enkla stål/produkter? Vissa medlemmar återkommer förstås med "det går lika bra med en mora så därför är det onödigt med lull-lull", men denna syn är knappast representativ för helheten av inläggen, som jag tvärtom upplever som härligt "högt och lågt". Jag förstår därför inte heller riktigt vad du menar... Sen spelar det väl egentligen ingen roll varför han ledsnat, om han nu har gjort det. Då förstår man frånvaron, åtminstone
 
henjon "Denna tråd begränsar väl sig inte på något sätt till enkla stål/produkter? Vissa medlemmar återkommer förstås med "det går lika bra med en mora så därför är det onödigt med lull-lull", men denna syn är knappast representativ för helheten av inläggen, som jag tvärtom upplever som härligt "högt och lågt". Jag förstår därför inte heller riktigt vad du menar... Sen spelar det väl egentligen ingen roll varför han ledsnat, om han nu har gjort det. Då förstår man frånvaron, åtminstone"

Håller helt med henjon förvisso är jag mer funktionellt inriktad på bruk än märken eller stål, men visst är jag road. Även jag hoppas Paul vänder åter med sina kunskaper.

go tur
 
Slänger in ett inlägg för att hålla liv i tråden 😊 kökskniv, differentialhärdat 26C3-stål, björkvril och egen mosaic pin. Gjorde ett sjukt misstag när jag använde fel hål i stålets handtagsdel när jag borrade skalorna, så mosaic pin:en blev inte helt centrerad vilket stör mig något helt enormt. Orkar dock inte göra om allt nu, utan får fixa det när inspirationen kommer...
FC2451DE-EE6C-431C-AC3D-48878F5DE147.jpeg
 
Enklaste kan vara att ändra fasen på undersidan av handtaget. Kolla bilden :)Visa bilaga 32966
/lod
Haha, snyggt photoshoppat! Faktum är att jag har fixat till det där så gott det går MEN det ändrar inte det faktum att pin:en inte är centrerad vertikalt i själva handtaget. Det går att fixa genom att antingen slipa upp hela främre undersidan av handtaget alt. ta bort skalorna och göra om det hela. Oklart vad jag väljer, men det får framtiden utvisa för nu är det andra projekt på gång :)
 
Slänger in ett inlägg för att hålla liv i tråden 😊 kökskniv, differentialhärdat 26C3-stål, björkvril och egen mosaic pin. Gjorde ett sjukt misstag när jag använde fel hål i stålets handtagsdel när jag borrade skalorna, så mosaic pin:en blev inte helt centrerad vilket stör mig något helt enormt. Orkar dock inte göra om allt nu, utan får fixa det när inspirationen kommer... Visa bilaga 32961
Det är f*n i mig rätt åt dig. Ett helt ovidkommande element i ett bruksföremål och så sk*t det sig. Nästan som om någon försökte lära dig någonting?
 
Det är f*n i mig rätt åt dig. Ett helt ovidkommande element i ett bruksföremål och så sk*t det sig. Nästan som om någon försökte lära dig någonting?
Ursäkta? Hoppas jag missuppfattar ditt inlägg, för om inte är det extremt 1) otrevligt, och 2) självcentrerat. Du kan inte mena att du missat att det finns relativt många (i mitt fall hobby)hantverkare som inte bara önskar uppnå god funktion utan även har någon typ av ambition även v.g. form?
 
Ursäkta? Hoppas jag missuppfattar ditt inlägg, för om inte är det extremt 1) otrevligt, och 2) självcentrerat. Du kan inte mena att du missat att det finns relativt många (i mitt fall hobby)hantverkare som inte bara önskar uppnå god funktion utan även har någon typ av ambition även v.g. form?

Du är alldeles för artig i dina svar henjon :)
Luktar troll.
Ignore and carry on (y)
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...