Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Stort knivintresse - välj din favoritkniv
- Trådstartare dePaul
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Sådär en välpolerad egg. Slicigt värre. Rakar mothårs utan problem.
Så länge du inte skaffar utrustning för att exakt kunna kontrollera (och därmed experimentera med processdetaljer för optimerade resultat) hårdhet etc. kan det inte bli mycket bättre, eller?
Ja det här känns bra. Enligt schema så bör den ligga på 62 Hrc. Men klart det hade varit kul med en Rockwelltestare, som jag misstänker att du syftar på! De är dock tokdyra, men visst efterhand blir det möjligen en sådan. Men det viktigaste är att man får till en bra och hållbar egg, inte Hrc på mäturet.
Ja det här känns bra. Enligt schema så bör den ligga på 62 Hrc. Men klart det hade varit kul med en Rockwelltestare, som jag misstänker att du syftar på! De är dock tokdyra, men visst efterhand blir det möjligen en sådan. Men det viktigaste är att man får till en bra och hållbar egg, inte Hrc på mäturet.
Korrekt. Egna användarupplevelsen är det viktigaste. Det är en riktigt jäkla bra set-up du har fått till, härligt att se
Skaffade mig ytterligare en liten nyckelknippevictorinox i veckan. Den färg jag var ute efter fanns inte i de tre butiker jag var i så det fick bli en vanlig röd manager.
Nån av expediterna påstod att det finns 500-600 modeller av fickknivar från VIctorinox.
Thure
Det är dessa knivar man använder mest, utan tvekan. Trevligt!
Förhoppningsvis ska denna gå att få med på flyget så man slipper vara knivlös dessa stunder. [emoji6]
![]()
Fredrik
Användbar manick! Är den välgjord? Ser ut som att bladet är utbytbart, är det menat så?
Skaffade mig ytterligare en liten nyckelknippevictorinox i veckan. Den färg jag var ute efter fanns inte i de tre butiker jag var i så det fick bli en vanlig röd manager.
Nån av expediterna påstod att det finns 500-600 modeller av fickknivar från VIctorinox.
Thure
Bara att sätta igång och samla
Ja Victorinox är alla tiders. Hade med deras Cheese Knife på semestern nyligen. Perfekt. De har också gjort min favoritfällkniv alla kategorier, Solo med röda nylonsidor. Tyvärr ur produktion men en annan har ju 12 st NIB 
Bilagor
Användbar manick! Är den välgjord? Ser ut som att bladet är utbytbart, är det menat så?
Det är möjligt, sitter med fyra skruvar.
Fredrik
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg