Stort knivintresse - välj din favoritkniv
- Trådstartare dePaul
- Start datum
Sådär en välpolerad egg. Slicigt värre. Rakar mothårs utan problem.
Ja det här känns bra. Enligt schema så bör den ligga på 62 Hrc. Men klart det hade varit kul med en Rockwelltestare, som jag misstänker att du syftar på! De är dock tokdyra, men visst efterhand blir det möjligen en sådan. Men det viktigaste är att man får till en bra och hållbar egg, inte Hrc på mäturet.
Skaffade mig ytterligare en liten nyckelknippevictorinox i veckan. Den färg jag var ute efter fanns inte i de tre butiker jag var i så det fick bli en vanlig röd manager.
Nån av expediterna påstod att det finns 500-600 modeller av fickknivar från VIctorinox.
Thure
Förhoppningsvis ska denna gå att få med på flyget så man slipper vara knivlös dessa stunder. [emoji6]
![]()
Fredrik
Skaffade mig ytterligare en liten nyckelknippevictorinox i veckan. Den färg jag var ute efter fanns inte i de tre butiker jag var i så det fick bli en vanlig röd manager.
Nån av expediterna påstod att det finns 500-600 modeller av fickknivar från VIctorinox.
Thure
Användbar manick! Är den välgjord? Ser ut som att bladet är utbytbart, är det menat så?