Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Stort knivintresse - välj din favoritkniv
- Trådstartare dePaul
- Start datum
Jäklar i havet. Tänk att hålla i något så gammalt. Grattis till ett arvegods
Tack, men dottern har redan bett mig att skriva ner värdet på alla knivar så hon vet vad hon ska begära för dom när hon ärver dom. [emoji20]
Fredrik
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Finns en knivsmed, i Slovenien har jag för mig, som använder människoben. På tal om skaftmaterial. Weird och creepy.
Oj! Borde väl vara begränsad tillgång på det??
Fredrik
Tack, men dottern har redan bett mig att skriva ner värdet på alla knivar så hon vet vad hon ska begära för dom när hon ärver dom. [emoji20]
Fredrik
Rättfram tjej! Man får väl kanske ha viss förståelse för att alla inte delar ens känslomässiga band till dessa ting
Finns en knivsmed, i Slovenien har jag för mig, som använder människoben. På tal om skaftmaterial. Weird och creepy.
Alltså... Känns olagligt. Griftefrid etc. Inget man skulle vilja ha hemma heller, om man säger så. I de amerikanska forumen är annars kreativiteten stor avs. handtag, krokodilkäkar och grejer
Ska se om jag kan hitta knivmakarens namn. Läste om det på FB för ett tag sedan.
Två handtag jag sett sista tiden sticker ut på ett mer positivt, men ändå galet sätt. Den ena gjord av ett urverk hittar jag inte just nu, men här är ett ”steam punk handle” man knappast hade kommit på själv
https://www.facebook.com/jf.knives/videos/1975434102748800?s=750346374&v=e&sfns=mo
Alltså... Känns olagligt. Griftefrid etc. Inget man skulle vilja ha hemma heller, om man säger så. I de amerikanska forumen är annars kreativiteten stor avs. handtag, krokodilkäkar och grejer![]()
Tror nog att det är olagligt. Såg dock för inte så länge sedan en som gjorde att skaft av sitt eget lårben som han fått amputera.
Fredrik
En Lovelessfårfot kanske? 3.8 mm RWL 34. 240 korn. Härdning sen.
Extremt bra! Antar att du samlar ett gäng och skickar ett storpack för härdning? Du får säga till när du börjar sälja färdiga produkter 😊
En Lovelessfårfot kanske? 3.8 mm RWL 34. 240 korn. Härdning sen.
På tal om Loveless. Den här videon är ju en klassiker. Även om hans gärning helt självklart är på en helt annan nivå sätter han fingret på något svårformulerat om varför man liksom måste hålla på som man gör
https://youtu.be/SsEHWbs5lk4
Extremt bra! Antar att du samlar ett gäng och skickar ett storpack för härdning? Du får säga till när du börjar sälja färdiga produkter 😊
Ska skicka in till en av knivmaterialaffärerna som samordnar härdning (Mix). De skulle skicka nu i veckan, så ska försöka få iväg fyra blad.
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg