Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Stort knivintresse - välj din favoritkniv
- Trådstartare dePaul
- Start datum
Lämplig slida?
Har småmoddat en Spyderco Bill Moran till vad jag nu tycker är en grymt skön liten allt-i-allokniv. Dock ogillar jag nuvarande slida skarpt, vill ha en i läder men kan inte komma fram till vad som passar den lite speciella formen. Förslag, någon?
Har småmoddat en Spyderco Bill Moran till vad jag nu tycker är en grymt skön liten allt-i-allokniv. Dock ogillar jag nuvarande slida skarpt, vill ha en i läder men kan inte komma fram till vad som passar den lite speciella formen. Förslag, någon?
Bilagor
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Om man vill byta handtag ( heter det ens handtag? ) på en WM1, hur gör man enklast för att få bort det gamla? Karva bort det? Eller finns det ett bättre sätt?
Undrar även om någon sitter på en bild på sagda kniv helt naken så att säga....
From da Phone
Jag smälte bort skaftet på min F1:a över gasolköket, värma och karva..
Jag köpte ett blad från FK men det kanske dom slutat med?Om man vill byta handtag ( heter det ens handtag? ) på en WM1, hur gör man enklast för att få bort det gamla? Karva bort det? Eller finns det ett bättre sätt?
From da Phone
Om du redan har kniven är ju det dessutom en sämre lösning....
Borde gå att skära bort, se upp för röret som sitter i fånglinehålet bara.
Var försiktig med värme, även om gummi smälter innan stålet tar skada.
//Per
Om man vill byta handtag ( heter det ens handtag? ) på en WM1, hur gör man enklast för att få bort det gamla? Karva bort det? Eller finns det ett bättre sätt?
From da Phone
Varsågod!
Även en bild på den "ursprungliga" WM1:an.
/Lux
Bilagor
Japp det var en generisk produktbild.😷
Den äkta varan ser ut så här:
Det är svårt att avgöra endast från bilden men med tanke på att den har en hög glans och obefintlig rost är min gissning ändå AISI 420-stål.
Fin kniv i vilket fall som helst.
/Lux
Vad tror ni om detta:
Micro Abrasive Lapping Film/polishing film/ polerfilm/ polertejp
"
Abrasive lapping film is one of the newest and most exciting methods for fine sharpening knives and tools. PSA-backed lapping film is extremely simple to use. Simply peal off the paper backing and press it down on the substrate.
3M aluminum oxide lapping films are carefully graded for greater cutting efficiency and mounted on a high strength polyester backing.
"
/Lux
Micro Abrasive Lapping Film/polishing film/ polerfilm/ polertejp
"
Abrasive lapping film is one of the newest and most exciting methods for fine sharpening knives and tools. PSA-backed lapping film is extremely simple to use. Simply peal off the paper backing and press it down on the substrate.
3M aluminum oxide lapping films are carefully graded for greater cutting efficiency and mounted on a high strength polyester backing.
"
/Lux
Bilagor
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg