Stort knivintresse - välj din favoritkniv

re

fem-88.jpg

fyra-140.jpg

tre-178.jpg

tta-13.jpg

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Fin Spyderco Sage och en mycket fin bild. Fin komposition och trevlig natur. Var är bilden tagen ungefär?

Vovven är pricken på i-et :).

~Paul~

Bilden är tagen i Holmsundsskogen vid Rudsjön i gamla Bomhus, Gävle. All ära för den fina bilden får gå till Meeka som orkade sitta still! :)

Håller på övar lite med min nya Sharpmaker, tog <10 minuter att få Moran shaving sharp, ännu kortare tid med min Sage, men det verkar omöjligt att få någon vass egg på våra köksknivar. Är det för att det är billigt skit som är så pass hårt att det är näst intill omöjligt att slipa dom på ett system som Sharpmakern?

... och en följdfråga: vart hittar man bra köksknivar att köpa på nätet? Har ni favoritsidor?

Håller på övar lite med min nya Sharpmaker, tog <10 minuter att få Moran shaving sharp, ännu kortare tid med min Sage, men det verkar omöjligt att få någon vass egg på våra köksknivar. Är det för att det är billigt skit som är så pass hårt att det är näst intill omöjligt att slipa dom på ett system som Sharpmakern?

... och en följdfråga: vart hittar man bra köksknivar att köpa på nätet? Har ni favoritsidor?

Snarare att stålet är för mjukt. Typ ikeaknivar. Svårt att få en skarp egg.

ESEE izula har kul

En bild från förra året då Izula´n fick följa med på paintball-uthyrning.
Desert tan med micarta handtag. Liten snygg och tålig.
//Beardo

Bilagor

• Izula.jpg
    Izula.jpg
    53.4 KB · Visningar: 848

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips