re

Fin Spyderco Sage och en mycket fin bild. Fin komposition och trevlig natur. Var är bilden tagen ungefär?Senaste tillskottet:
Bra jobbat som vanligt Kimmo! Inte lätt i den värmen som varitSenaste inkomna som föddes i min verkstad,Bladet rwl34 stål o ca 11 cm långt. Hela kniven ca 22.5 cm långt. Stabbat, spacers.
Fin Spyderco Sage och en mycket fin bild. Fin komposition och trevlig natur. Var är bilden tagen ungefär?
Vovven är pricken på i-et.
~Paul~
OK, tackar för infon. Vår gamla hund hade garanterat inte suttit så här still (blandras: Yorkie, Malteser, Schitsu):Bilden är tagen i Holmsundsskogen vid Rudsjön i gamla Bomhus, Gävle. All ära för den fina bilden får gå till Meeka som orkade sitta still!![]()
Håller på övar lite med min nya Sharpmaker, tog <10 minuter att få Moran shaving sharp, ännu kortare tid med min Sage, men det verkar omöjligt att få någon vass egg på våra köksknivar. Är det för att det är billigt skit som är så pass hårt att det är näst intill omöjligt att slipa dom på ett system som Sharpmakern?
... och en följdfråga: vart hittar man bra köksknivar att köpa på nätet? Har ni favoritsidor?
Snarare att stålet är för mjukt. Typ ikeaknivar. Svårt att få en skarp egg.