Stort knivintresse - välj din favoritkniv

re

Paul, hjälp mig lite grann om du kan. En jenkkare jag känner har två stycken stora modellen wirkkala.
Jag är lite osäker på den ena kniven. Alla wirkkala jag sett har en mer fyrkantig tange som man kan se på änden av huvudet. Just den här ena wirkkalan har en rund tange man kan se i änden. Någonting är inte riktigt rätt eller blev det en liten miss i tillverkningen tro. Vad tror du. Här komnmer en länk:
http://web.mac.com/gstabar/iWeb/Site/misc..html

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
re

ääsch också. Är inte hemma för tillfället o kan rätta till det här. ska kolla imorgon när jag kommer hem. Villket som så är frågan om virkkala har använt runt tang i sina knivar?

mvh Kimmo

Bushcraft kniv

Hej! Är på jakt efter en bra bushcraft kniv. Tips är välkomna! Jag har kollat in woodbearknives, verkar fina. Vad tycker ni, någon som har erfarenhet utav dessa?

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.