Stort knivintresse - välj din favoritkniv

re

Paul, hjälp mig lite grann om du kan. En jenkkare jag känner har två stycken stora modellen wirkkala.
Jag är lite osäker på den ena kniven. Alla wirkkala jag sett har en mer fyrkantig tange som man kan se på änden av huvudet. Just den här ena wirkkalan har en rund tange man kan se i änden. Någonting är inte riktigt rätt eller blev det en liten miss i tillverkningen tro. Vad tror du. Här komnmer en länk:
http://web.mac.com/gstabar/iWeb/Site/misc..html

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
re

ääsch också. Är inte hemma för tillfället o kan rätta till det här. ska kolla imorgon när jag kommer hem. Villket som så är frågan om virkkala har använt runt tang i sina knivar?

mvh Kimmo

Bushcraft kniv

Hej! Är på jakt efter en bra bushcraft kniv. Tips är välkomna! Jag har kollat in woodbearknives, verkar fina. Vad tycker ni, någon som har erfarenhet utav dessa?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips