Jasså sedär ja. Hm det är nog godtyckligt som sagt. Har du BM fällisar. Trevliga machetes. Jag kommer nog att befria dej från några framöver.
Seved
Nej, vi säljer inte BM.
Kul att du gillade våra machetes
//Per
Jasså sedär ja. Hm det är nog godtyckligt som sagt. Har du BM fällisar. Trevliga machetes. Jag kommer nog att befria dej från några framöver.
Seved
Till syvende och sist så är våra assisterade fällknivar just bara assisterade fällknivar som går att fälla ut lika enkelt som en vanlig fällkniv.
//Per
Där ser man. Då var mina misstankar korrekta. Tråkigt trots alltSå här ligger det till.
Vi skickade in (för en månad sedan) en av våra assisterade modeller till Polisen som körde en koll med polisens jurister och åklagaren. Den är tvärförbjuden att ta in i landet och lika tvärförbjuden att sälja. Däremot så är den laglig att inneha om man är över 21 år.
Åklagaren var glasklar i sin bedömning enligt polisen.
/Ola @ GEAR
Där ser man. Då var mina misstankar korrekta. Tråkigt trots allt.
~Paul~
Nej, vi säljer inte BM.
Kul att du gillade våra machetes
//Per
Visst är det. Särskilt eftersom det med lite teknik går minst lika fort att öppna en ordentlig fällkniv. Allan Ballan som hotar folk på stan köper nog ändå inte den kniven vi hade inne för bedömning (2400utan snarare en Mora Kniv för 49:-.
Det drabbar ju bara oss samlareVisst är det. Särskilt eftersom det med lite teknik går minst lika fort att öppna en ordentlig fällkniv. Allan Ballan som hotar folk på stan köper nog ändå inte den kniven vi hade inne för bedömning (2400utan snarare en Mora Kniv för 49:-.
Okey.
Japp speciellt Martinez Albainox cain cutter. Påminner om Ontarios machetes. Har dom gjort machetes till militären, vet du det.
Seved
Det drabbar ju bara oss samlare.
Anna Lind-mördare och andra tar, precis som du säger, antingen en mora eller en kökskniv.
~Paul~
Jag tror inte att Albainox har gjort något för militären. Rent kvalitativt så är den okej, bladet är dock lite tunt på den.
Jag vet att CS inte är allt för populärt här, men deras machete är storsäljare och prisvärda. Tillverkade i Sydafrika.
//Per