Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Stort knivintresse - välj din favoritkniv
- Trådstartare dePaul
- Start datum
re
Hej Paul.
Joo, jag har gjort dem ett tag sedan.
Hej Paul.
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Imponerande! Grattis!Hej Paul.
Har du lite mer info gällande materialet osv?
~Paul~
re
Hej Paul. Kul att du tycker om dem.
Skaftena gjorde jag av renhorn, stabbat masur björk, läder o mässing. Slidorna gjorde jag av vegetabil garvad läder . Pautade in lite mönster för fri hand och färgade mörk brunt lite bräckligt. Knapplås och läder snöre som säkerhet om knapplåset skulle öppna sig så tappar man inte kniven. Den långa kniven har en blad längd på ca 17,4 cm . Den lilla har en blad längd på bara ca 7 cm.
mvh Kimmo
Hej Paul. Kul att du tycker om dem.
Skaftena gjorde jag av renhorn, stabbat masur björk, läder o mässing. Slidorna gjorde jag av vegetabil garvad läder . Pautade in lite mönster för fri hand och färgade mörk brunt lite bräckligt. Knapplås och läder snöre som säkerhet om knapplåset skulle öppna sig så tappar man inte kniven. Den långa kniven har en blad längd på ca 17,4 cm . Den lilla har en blad längd på bara ca 7 cm.
mvh Kimmo
Hej.
Vad tror ni om den här kombon?
[...]
De var fina. Läckra skaft.
På tal om Spyderco, säljer min lila Endura 4. Full flat grind![]()
http://www.utsidan.se/classifieds/view.htm?ID=48675
Usch. Behöver egentligen inte en kniv till och har inte allt för mycket pengar.
Men sugen blir jag ...
Det såg rätt bra ut med lila skaft.
Tack för infon!! Som sagt, mycket bra jobbat!Hej Paul. Kul att du tycker om dem.
mvh Kimmo
Vad är det för stål?
~Paul~
re
1095 som min bror ordnat från genom företaget.
1095 som min bror ordnat från genom företaget.
re
Paul, Har du några erfarenheter av Extrema ratio knivar? Hade en extrema ratio Fulcrum II Tanto ett tag sedan men sålde den då jag tyckte den var rätt tung. Funderar ändå om jag ska skaffa en igen då jag ångrar lite att jag sålde den. Vad har du för synpunkter om kniven?
mvh Kimmo
Paul, Har du några erfarenheter av Extrema ratio knivar? Hade en extrema ratio Fulcrum II Tanto ett tag sedan men sålde den då jag tyckte den var rätt tung. Funderar ändå om jag ska skaffa en igen då jag ångrar lite att jag sålde den. Vad har du för synpunkter om kniven?
mvh Kimmo
Vilken modell? Alltså, vilken modell funderar du på?Paul, Har du några erfarenheter av Extrema ratio knivar? Hade en extrema ratio Fulcrum II Tanto ett tag sedan men sålde den då jag tyckte den var rätt tung. Funderar ändå om jag ska skaffa en igen då jag ångrar lite att jag sålde den. Vad har du för synpunkter om kniven?
mvh Kimmo
~Paul~
re
Paul.
modellen jag funderar på är Extrema Ratio Nemesis Desert. Modellen tilltalar mig skarpt men går på valet o kvalet.
mvh Kimmo Lilja
Paul.
modellen jag funderar på är Extrema Ratio Nemesis Desert. Modellen tilltalar mig skarpt men går på valet o kvalet.
mvh Kimmo Lilja
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg