Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Den ligger efter Österlånggatan på höger sida när man går mot Kungliga slottet, omkring där Svartmangatan kommer ner från vänster. Hittar inget direkt på den affären på nätet.

Senast ändrad:

Cannonball

Gäst
Är det någon som har erfarenhet av Ontario Rat-5 i 1095 eller D2 stål?

Jag har en Esee 6 som följer liknande knivfilosofi. Bra och stabil kniv i ordinärt kolstål. Eseeknivar anses ha en bättre Fit and Finish än Ontario. Modellerna är i stort sett identiska.

~Paul~

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Användbara fritidsknivar från Jula och Clas Ohlson (obs, jag tar inte med de tämligen populära Nusnäs-slöjdknivar!)

namnls.jpg

Julaknivar2.jpg

MororfrClasOhlson.jpg

~Paul~

Cannonball

Gäst
Jag köpte från Knifesupply, brukar du åka på tull när du beställer från staterna?

De senaste 4-5 gångerna har jag klarat mig tack vare att jag handlat från Knifecenter.com. Hittills har jag aldrig åkt på tull när jag handlat från dem förutom första gången för ca 10 år sedan. Jag har dock åkt på tull när jag handlat från t ex AG Russel.

~Paul~

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.