Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Stort knivintresse - välj din favoritkniv
- Trådstartare dePaul
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Verkligen, imponerande!Japp fina linjer och skitfin gravyr. Och damaskblad av Johan.
Seved
~Paul~
Lone Wolf har nyligen kommit ut med en kniv som hyllar en legendarisk klassiker, nämligen Paul-kniven (har ej med undertecknad att göra). Jag äger den gamla utgåvan, dock inte customversionen utan den som Gerber tillverkade i slutet av 80-talet, början av 90-talet. Den heter helt enkelt Gerber Paul: http://www.dougritter.com/Paul_Poehlmann.htm
Det här är min pjäs:
Priset är tyvärr rätt högt ($ 640).
"This Limited Edition project is limited to 50 pieces, sequentially marked 1 of 50 through 50 of 50. Each knife comes with a certificate of authenticity designating the artist, the number of your individual knife and the total quantity of knives built. You will be proud to own and display this unique and attractive knife. Tip-up pocket clip. Blade length: 3.9". Overall length: 9". Blade thickness: 0.125". 154CM blade."
~Paul~
Det här är min pjäs:

Priset är tyvärr rätt högt ($ 640).
"This Limited Edition project is limited to 50 pieces, sequentially marked 1 of 50 through 50 of 50. Each knife comes with a certificate of authenticity designating the artist, the number of your individual knife and the total quantity of knives built. You will be proud to own and display this unique and attractive knife. Tip-up pocket clip. Blade length: 3.9". Overall length: 9". Blade thickness: 0.125". 154CM blade."
~Paul~
Bilagor
Kershaw har nyligen kommit ut med en mycket intressant kniv och med svenska intressen involverade.
~Paul~
Jaha är det elmaxstål i den.
Seved
Ja, Uddeholm Elmax i slipfasen, Crucible CPM D2 i ryggen.Jaha är det elmaxstål i den.
Seved
~Paul~
Ja, Uddeholm Elmax i slipfasen, Crucible CPM D2 i ryggen.
~Paul~
Jaha det låter det. CPMD2 kanske är lite lite segare än elmax.
Hm det kanske är lite positivt då kanske dom kommer att valsa tunnare elmax
Seved
CPM D2Jaha det låter det. CPMD2 kanske är lite lite segare än elmax.
Hm det kanske är lite positivt då kanske dom kommer att valsa tunnare elmax.
Seved
- Kol: 1,55
- Krom: 11,50
- Vanadin: 0,80
- Molybden: 0,90
Elmax
- Kol: 1,7
- Krom: 18,0 (!)
- Vanadin: 3,0
- Molybden: 1,0
- Mangan: 0,3
- Kisel: 0,8
Elmax är ju tämligen extremt. Med sina 18 procent krom så är det ingen fara att stålet rostar
En grej man får se upp med är rost på övre delen av bladet. Slipfasen är det som sagt ingen fara med.
Mycket frestande. Jag kommer antagligen inte att kunna hålla mig

~Paul~
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg