Det gör detDäremot skulle det vara bra om den fanns med ett kortare blad.
~Paul~
Det gör detDäremot skulle det vara bra om den fanns med ett kortare blad.
Det gör detUndrar om nån det finns någon svenskt inköpsställe?
Bara kul. Sånt där har jag på lagerJisses! Här får man hjälp snabbt. Man tackar *tumme upp*![]()
Slipa om? Menar du inte att avlägsna coatingen?Om du vill använda den för att skrapa gnistor från eldstålet så måste du slipa om ryggen, det är lätt gjort.
Hur tycker du att den frilagda eggen klarar rostangrepp?Jag har finska M-95:an och en Bucks jubileumsmodell från 1988.
M07 är faktiskt väldigt smidig. När jag beställde min så fanns bara läderfodralet, men det gör inget.
Jag och ett stort antal andra på ett annat forum beställde väl sådär 30 knivar på klump
Om du vill använda den för att skrapa gnistor från eldstålet så måste du slipa om ryggen, det är lätt gjort.
Hur tycker du att den frilagda eggen klarar rostangrepp?
~Paul~
OK, tackar för förklaringen!För mig har det inte varit några problem än, men när jag rengör och slipar kniven så lägger jag ofta på en tunn oljehinna. Det gör jag på alla knivar som jag inte använder direkt till kött, dessutom förvarar jag dem oftast ute ur slidan för att inte fukt ska stanna i slidan och göra mer skada på bladen än nödvändigt.
Måste ju då också erkänna att jag har gott om plats för knivarna och att sambon inte alltid tycker om att mina knivar ligger i skåpet med öppen egg när hon letar nåt men det får man ju tåla ibland.![]()