Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Stort knivintresse - välj din favoritkniv
- Trådstartare dePaul
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Har som jag nämnt tidigare flyttat ifrån Stockholm's innerstad till en mindre gård på landet
Sjukt med utrymme....
Börjar få ordning på ladd/vapen/ jakt kniv huset, japp ett eget hus på 25 kvm dedikerat till det jag sysslar med mest ( nästan, måste tydligen jobba också..)
Fräste ner ett T- track system,allt sitter i nylon/ plast plattor, även Wicked edge
Har en mindre verkstad bredvid..Funderar på vad jag "behöver" för maskiner...? Pelarborr har jag, bandsåg står på listan även en ordentlig band slip, typ "Håkansson".
Har ett gäng blad ifrån Seved som jag har lite beställningar på att få ordning på nu i sommar, skall bara hinna med det under tiden jag bygger hundgårdarna klart ...
J.
Oj, så välordnat !!!
Kul att se, Nyxo.
Ser ut som högsta vinsten att lämna Fjollträsk, för landsbygden.
Har du närbilder på knivsamlingen?
Mikael
Så inihelvetes skönt... 20 min. Till närmsta jakt marken ( en granne har sagt att jag gärna får släppa byrackorna på hans mark, 5 minuters promenad..) & allt utrymme!
De flesta av knivarna används ( syns nog....) en del är rent nostalgiska & är säkerligen 20-25 år sedan jag köpte ( gerber & cold steel..).

Lite blad ifrån Seved som skall fixas..

Så måste jag nog slänga in ett par bilder på min Sako 85, kaliber 9,3x62 som har varit på fix hos en vapen smed!
Dedikerad hundförar/ E- söks bössa
Kortad pipa till 48cm.
Öppna riktmedel.
Rembygel fäste på pipan.
Snabb fästen på kolven.
Infräst fäste för lampa
Ring fräst i pipan för mynnings skydd.
Allt glas blästrat & kok blånerat..

De flesta av knivarna används ( syns nog....) en del är rent nostalgiska & är säkerligen 20-25 år sedan jag köpte ( gerber & cold steel..).

Lite blad ifrån Seved som skall fixas..

Så måste jag nog slänga in ett par bilder på min Sako 85, kaliber 9,3x62 som har varit på fix hos en vapen smed!
Dedikerad hundförar/ E- söks bössa
Kortad pipa till 48cm.
Öppna riktmedel.
Rembygel fäste på pipan.
Snabb fästen på kolven.
Infräst fäste för lampa
Ring fräst i pipan för mynnings skydd.
Allt glas blästrat & kok blånerat..

vet i fan vad som hände... dubbletter av alla bilder? inte på telefon utan bara på datorn..
Sorry för det!
J.
Har varit dubbletter av bilder i flera inlägg senaste dagarna, tror det gäller flera trådar. Har bara hunnit skumma senaste dagarna och inte läst så noga.
Gjorde ett fotojobb igår. Betalningen? En Karesuando Ripan. 
Härlig kniv, ligger perfekt i handen.
Härlig kniv, ligger perfekt i handen.

Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg