Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Ta du varvet via bygghandel och köp dina eldfasta tegel för även om ytan känns torr kan det finnas fukt i centrum och ångexploderande tegel eller natursten är inte att leka med.
Har varit med och plåstrat om strandgrillare vid medelhavet, som stoltserar med icke istidstryckt sten.

go tur

Stort tack, bra att jag frågade, då får jag avvakta en liten aning :)
 
Ja, jag hade inte heller kört med vanligt tegel. Möjligen lecablock. Lycka till! Och posta bilder här, oavsett om de är på din ässja eller akutmottagningens väntrum.

Haha, jag lovar. Men jag kommer att undvika en "Darwin award" åtminstone denna helg. Tänker varken sprängas, få lungcancer, få metallsplitter i ögat, vinkelslipa mig själv (förra helgen), fastna med tröjärmen i påsatt bandslip (förra månaden) eller tända eld på stålull i en närliggande hylla med gnistor från vinkelslipen (vilket hände nu i veckan) :)
 
Visst är det kul att vara på idéstadiet, allt är möjligt!
 

Bilagor

  • 1332CD76-851F-4688-920A-7FF14D86BC8E.jpg
    1332CD76-851F-4688-920A-7FF14D86BC8E.jpg
    36.9 KB · Visningar: 502
Hur får jag in en bild jag har i telefonen i ett inlägg?

Efter du skrivit din text, gå ner lite på sidan och klicka på ”hantera bifogade filer”, så kommer en ny sida upp. Där klickar du på ”välj fil”, leta upp och välj din bild från bildbiblioteket och ”klar”, välj sedan ”ladda upp”. När du ser bilden laddats upp kan du stänga ner sidan. Vill du se hur det blir (ibland vrider sig bilden ettkvarts varv t.ex.) innan du skickar så klickar på ”förhandsgranska”
 
Efter du skrivit din text, gå ner lite på sidan och klicka på ”hantera bifogade filer”, så kommer en ny sida upp. Där klickar du på ”välj fil”, leta upp och välj din bild från bildbiblioteket och ”klar”, välj sedan ”ladda upp”. När du ser bilden laddats upp kan du stänga ner sidan. Vill du se hur det blir (ibland vrider sig bilden ettkvarts varv t.ex.) innan du skickar så klickar på ”förhandsgranska”

Tackar ödmjukast, ska testa igen. Nu är det Mello med familjen :D
 
Visst är det kul att vara på idéstadiet, allt är möjligt!
Du är lite förtjust i det japanska stuket :).

En kniv som jag finner lämplig till grovrensning och samtidigt riktigt användbar till filéande är Frosts 7159-P. Denna kombo brukar annars vara ganska svår att hitta.

Den här modellen borde du kunna modda till en hyfsad japansk variant ;).

Kniven är förstås (som det brukar vara) inte fri från en del tillkortakommanden. T ex skulle jag vilja se ett avsevärt mindre parerskydd och dessutom ett fånglinehål.
 

Bilagor

  • Min Frosts 7159-P, 2.jpg
    Min Frosts 7159-P, 2.jpg
    19.8 KB · Visningar: 294
  • Min signatur.jpg
    Min signatur.jpg
    1.4 KB · Visningar: 282

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.