Stort knivintresse - välj din favoritkniv

En udda "fågel" bland KN-modellerna är den här knivsågen ämnad till fruset kött:

MinKN-knivtillfrusetktt.jpg


MinKN-knivtillfrusetktt3.jpg


MinKN-knivtillfrusetktt2.jpg


En annan tämligen välkänd line-up av köksknivar är Bahcos Husmorsserie, mera känd som likkisteserien beroende på greppets udda utseende. Här är en laxkniv/skinkkniv:

MinBahcolax-filkniv.jpg


MinBahcolax-filkniv3.jpg


~Paul~
 
KN-s styckningskniv och fiske-/grovrensningskniv:

MinKNstyckningskniv2.jpg


MinkonstigaKarlssonNilssonkniv3.jpg


KN-s bröd-/konditorkniv med vågtandat blad är förmodligen den bästa som någonsin tillverkats i sin klass:

MinKN-brdkniv.jpg


~Paul~
 
KN-s styckningskniv och fiske-/grovrensningskniv:



MinKNstyckningskniv2.jpg




MinkonstigaKarlssonNilssonkniv3.jpg




KN-s bröd-/konditorkniv med vågtandat blad är förmodligen den bästa som någonsin tillverkats i sin klass:



MinKN-brdkniv.jpg




~Paul~



Jag tror med stor sannolikhet jag har en sån liggandes ute vid mitt torp. Det följde med lite husgeråd vid tillträdet. Ska kolla till helgen. (Sista bilden)
/Thomas


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Lite mer bling den här gången. Två knivar som jag använt mycket sparsamt.

Mr Itou Santoku i Kobeco R2, HRC 62:
GeunineStaghandleSantoku175mm.jpg


Fällkniven PP12 i SRS 15 laminerat stål med Fax20 kärna, HRC 62:
FllknivenPP12.jpg


~Paul~
 
EKA - i kris?

Varje gång man går in på EKA:s hemsida får jag intryck av att de lagt till eller tagit bort något från produktserien. Nytt försvinner lika fort som det kom dit, och gammalt dyker upp igen. Jag fattar inte vad de håller på med.

Samtidigt finns det en rad EKA-knivar ute på marknaden som EKA inte har på sin hemsida. T.ex. W12 cordblade.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.