Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Stort knivintresse - välj din favoritkniv
- Trådstartare dePaul
- Start datum
Verkligen. Stålet är det heller inget fel påNice depaul. Han gör jäkligt fina knivar.
Seved
~Paul~
Lästips
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa Deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
Har lite svårt att förstå vad man ska med tjocka knivblad till. Använder man kniven så att ett vanligt moraknivblad inte håller använder man den felaktigt.
Spetsen är inte tunnare än på en mora Clipper. Tänk också på att stålet är 3V!är inte spetsen irriterande spetsig, det är sjukt retligt när spetsen går av..
~Paul~
Håller med. I det aktuella fallet så är bladet inte tjockt. Det är visserligen något kraftigare än de sedvanliga 1,5 mm (tippar på runt 2 mm) men slipfasen är exakt samma som på en morakniv, dvs runt 22 grader.Har lite svårt att förstå vad man ska med tjocka knivblad till. Använder man kniven så att ett vanligt moraknivblad inte håller använder man den felaktigt.
~Paul~
är inte spetsen irriterande spetsig, det är sjukt retligt när spetsen går av..
Jag tysker nog att spetsen ser ganska normal ut för en allroundkniv. Det är tjockleken oxå som avgör hur tåligt det blir.
Seved
Har lite svårt att förstå vad man ska med tjocka knivblad till. Använder man kniven så att ett vanligt moraknivblad inte håller använder man den felaktigt.
Det är en vanesak oxå. Jag har en jaktkniv som är 7,7 mm tjock och den känns rätt smidig.
Seved
1. Ja, det har du rätt i1. Lite skumm slida till moran Ha ha.
2. Den kniven bredvid har jag i ryggsäcken. Den i undre raden med aluminium knopp.
3. Den näst lägnst upp med holkar är trevlig. Är det nån sheffield där eller.
4. Säga vad man vill men dom gamla mororna med rött träskaft var roligare.
2. Jag har några sådana sedan tidigare. En del är med homogent 12C27 och andra i laminerat 2140.
3. Om du menar den under den slutna svarta slidan så är det också en mora. Den är i laminerat 2140.
4. Ja, på många sätt. Framför allt ur pris/kvalité förhållande.
~Paul~
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg