stor ryggsäck

hej alla jag har redan börjat drömma till sommaren och är intreserad av att köpa större ryggsäck . jag har haft en på 75l men är inne på att köpa en 100+liter säck. är det någon som har bra förslag på en sådan det finns 2 på marknaden som verkar intresnta men det kan finnas fler men vart.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Berghaus Atlas

Jag har lånat en Berghaus Atlas ett par gånger och giller verkligen den. Funderar på att köpa en sådan, men är lite osäker på vilken rygglängd jag ska ha. Är det någon som vet om den finns i Sverige?

Mvh, Fredrik

Re: Berghaus Atlas

Norris; sa:
Jag har lånat en Berghaus Atlas ett par gånger och giller verkligen den. Funderar på att köpa en sådan, men är lite osäker på vilken rygglängd jag ska ha. Är det någon som vet om den finns i Sverige?

Mvh, Fredrik

Den finns också på Recon (även den till ett pris under konkurrenterna).
Om du vill se den i butik finns den tex på Sportkompaniet i Stockholm och i Fliesbergs butiker.

Haglöfs Victor 90100

Jag har en Haglöfs Victor 90100 som jag är riktigt nöjd med, rekomenderas starkt!

Nej, köp inte en Atlas.. Jag har en sådan sedan flera år tillbaka och är visserligen nöjd men om nu alla springer och köper en så dröjer det inte länge förrän även den blir ett förhatligt objekt som inte får nämnas utan medföljande ursäkt och avbön. Andra delar av min utrustning har redan drabbats av detta, jag har under lång tid vaggat runt i mina Lundhagskänger och i säcken ligger det ett, svälj, Hillebergstält (Disclaimer: Det finns även andra märken såsom TNF MH Helsport osv.).

Skulle nu även min säck hamna i samma kategori så får jag väl skämmas ögonen ur mig på vandringarna i fortsättningen.

Leif...

hrm.. Leif, får man grogga mitt på dan?

Nu är det så att ingen har sagt att det är FEL att äga och nyttja vilken utrustning man vill.. Lundhag och Hilleberg gör kvalitetsprodukter det är alla överens om oxå. Problemet är alla som tror att Hilleberg och eller Lundhag är en universallösning på allas utrustningsproblem, men så är inte fallet! Det var inte så länge sedan någon behövde ett billigt tält för övernattningar 1-2 nätter i skogen lite då och då, VIPS så rekomenderade någon honom att köpa ett Hilleberg för 7000:-.. Så köp gärna Hilleberg, Lundhag eller norska grejer men tro aldrig att just det du har är universallösningen för alla andra..!?

SKÅL!!!

:)

Jag skulle kolla på Osprey ryggsäckarna de verkar mkt trevliga. Jag har klämt lite på en stor sådan. Kanske lite mkt rämmar men tanken bakom alla är mkt god. Har en liten Osprey (ceres 38) som jag är mkt nöjd med än så länge.

Och priserna är mkt bra.

/G

Ix; sa:
Jag skulle kolla på Osprey ryggsäckarna de verkar mkt trevliga. Jag har klämt lite på en stor sådan. Kanske lite mkt rämmar men tanken bakom alla är mkt god.
/G

Får man en teknisk bruksanvisning med? Endel ryggsäckar verkar ha så många remmar att man verkligen undrar om de alla kan ha någon specifik funktion, förutom att bara finnas till och naturligtvis att fastna i saker runt om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips