Större tunneltält vid Kebenekaise fjällstation?

Finns det yta för ett Hillebergs Keron 4 GT utanför Kebenekaise fjällstation i någorlunda lä? Tältet är runt fem meter långt och två meter brett.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Tältplatsen ligger en bit bort mot Tarfala, så "lä" och "vid fjällstationen" kanske är relativa begrepp. Plats finns det oavsett.

Skickat från min D6603 via Tapatalk

Jag var där förra året. La oss med ett kaitum 3gt vid telemasten. Bra utsikt på morgonen, och ingen risk för översvämning som det verkade vara nere i björkskogen.
Däremot så kan det blås lite däruppe.

Meen vänta lite här...Har du inte köpt ett Keron för att det är sanslöst stabilt. Kortsidan mot vindriktningen och jag har för mig att det finns nog stor plats ovanför stationen på "husfjällets" (sett nedifrån) högra sida.

Vi hade ett keron där när jag var uppe för några år sedan. Minns dock inte modellen. Men det var bra och rymligt =)

Dåliga tältplatser och sork !

Det jag har sett varje gång jag passerat Keb. stationen en massa tält som är taskigt uppsatta pg. av mycket sten i marken..i närheten av kebstationen. En hel del sätter upp tälten vid tarfalabron , där har blivit ett veritabelt tältläger med mycket sork ,,,så lite varning..

Gå ca: 3-4 km ifrån kebstationen lite under Toulpa så finns både vatten och fina ängar ..och ingen sork. Eller gå ned i dalen 1-2km nedanför Kebstationen så är det jättefint..vid jokken så klart närhet till vatten är ju ett måste ! Så slipper ni keb. stationen..

Bara ett litet gott tips !!

Det jag har sett varje gång jag passerat Keb. stationen en massa tält som är taskigt uppsatta pg. av mycket sten i marken..i närheten av kebstationen. En hel del sätter upp tälten vid tarfalabron , där har blivit ett veritabelt tältläger med mycket sork ,,,så lite varning..

Gå ca: 3-4 km ifrån kebstationen lite under Toulpa så finns både vatten och fina ängar ..och ingen sork. Eller gå ned i dalen 1-2km nedanför Kebstationen så är det jättefint..vid jokken så klart närhet till vatten är ju ett måste ! Så slipper ni keb. stationen..

Bara ett litet gott tips !!

Jag skulle vara lite fundersam till att ta dricksvatten precis nedströms en stor fjällstation... men jag kanske är inödigt skeptisk till små reningsverk.

/Patrik

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips