Större tunneltält vid Kebenekaise fjällstation?

Finns det yta för ett Hillebergs Keron 4 GT utanför Kebenekaise fjällstation i någorlunda lä? Tältet är runt fem meter långt och två meter brett.
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Tältplatsen ligger en bit bort mot Tarfala, så "lä" och "vid fjällstationen" kanske är relativa begrepp. Plats finns det oavsett.

Skickat från min D6603 via Tapatalk
 
Jag var där förra året. La oss med ett kaitum 3gt vid telemasten. Bra utsikt på morgonen, och ingen risk för översvämning som det verkade vara nere i björkskogen.
Däremot så kan det blås lite däruppe.
 
Meen vänta lite här...Har du inte köpt ett Keron för att det är sanslöst stabilt. Kortsidan mot vindriktningen och jag har för mig att det finns nog stor plats ovanför stationen på "husfjällets" (sett nedifrån) högra sida.

Vi hade ett keron där när jag var uppe för några år sedan. Minns dock inte modellen. Men det var bra och rymligt =)
 
Dåliga tältplatser och sork !

Det jag har sett varje gång jag passerat Keb. stationen en massa tält som är taskigt uppsatta pg. av mycket sten i marken..i närheten av kebstationen. En hel del sätter upp tälten vid tarfalabron , där har blivit ett veritabelt tältläger med mycket sork ,,,så lite varning..

Gå ca: 3-4 km ifrån kebstationen lite under Toulpa så finns både vatten och fina ängar ..och ingen sork. Eller gå ned i dalen 1-2km nedanför Kebstationen så är det jättefint..vid jokken så klart närhet till vatten är ju ett måste ! Så slipper ni keb. stationen..

Bara ett litet gott tips !!
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Det jag har sett varje gång jag passerat Keb. stationen en massa tält som är taskigt uppsatta pg. av mycket sten i marken..i närheten av kebstationen. En hel del sätter upp tälten vid tarfalabron , där har blivit ett veritabelt tältläger med mycket sork ,,,så lite varning..

Gå ca: 3-4 km ifrån kebstationen lite under Toulpa så finns både vatten och fina ängar ..och ingen sork. Eller gå ned i dalen 1-2km nedanför Kebstationen så är det jättefint..vid jokken så klart närhet till vatten är ju ett måste ! Så slipper ni keb. stationen..

Bara ett litet gott tips !!

Jag skulle vara lite fundersam till att ta dricksvatten precis nedströms en stor fjällstation... men jag kanske är inödigt skeptisk till små reningsverk.

/Patrik
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.