Stellar

Finns det några här som har erfarenhet av Stellars kläder? De ser ju fantastiska ut, men är de prisvärda? Det är ju lite lurigt att de enbart säljer via sin hemsida. Jag vill ju helst hålla i grejerna innan jag slår eventuellt slår till...

/HåkanF
 
Det var någon som länkade till sin utrustning från grönabandet för några veckor sedan, han hade minst ett plagg från Stellar i sin utrustning. Mins dock inte vem det var eller namnet på tråden där han postade... =/
 
Stellar Equipment

Jag har köpt deras fleecetröja till både mig själv och min dotter. Vi är bägge två verkligen nöjda med den. Tycker absolut den håller Houdini-klass till under halva priset. Har just beställt deras ultralätta dunjacka när de äntligen fått in XXL i sortimentet.
 
Jomentjena. Blir aningens skeptisk när man läser deras about. Deras dermizax-jackor kostar i samma storleksordning som bergans eller nåt annat mellansegmentsmärke. Så var är de stora besparingarna man skulle göra på att skära bort alla mellanled? Kan det vara så att det kostar att ha distrubition och säljavdelning oavsett om man gör det inhouse eller lejer det till agenturer? Hmmm.

Och var och av vem tillverkas deras produkter? Njae, skulle jag köpa något friluftsrelaterat idag skulle jag hellre välja något varumärke med någon som helst ansvarstänk eller transperent produktion, typ patagonia, eller nåt annat. Och seriöst, fleece?
 
pris...

Jomentjena. Blir aningens skeptisk när man läser deras about. Deras dermizax-jackor kostar i samma storleksordning som bergans eller nåt annat mellansegmentsmärke. Så var är de stora besparingarna man skulle göra på att skära bort alla mellanled? Kan det vara så att det kostar att ha distrubition och säljavdelning oavsett om man gör det inhouse eller lejer det till agenturer? Hmmm.

Och var och av vem tillverkas deras produkter? Njae, skulle jag köpa något friluftsrelaterat idag skulle jag hellre välja något varumärke med någon som helst ansvarstänk eller transperent produktion, typ patagonia, eller nåt annat. Och seriöst, fleece?

Då vi lever i marknadsekonomi så är kostnader för tillverkning, marknadsföring och distribution måttligt bra indikatorer för pris till kund.
Priset uppstår då det är tillräckligt lågt för köparen och tillräckligt högt för säljaren.
Företag vill maximera sin vinst och det kan göra på flera sätt, sälja många med mindre marginal eller färre med hög marginal.
Ibland kan man köpa under tillverkningskostnad om lagerhållning och inkurans (t ex pga färg) också blir prisparametrar.

Lycka till med ev köp!

/Patrik, utan erfarenhet av det märket
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...